Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 302 ggr
HannaIndigo
0

Nikon D60 elr D40?

Har kollat runt ganska länge nu på systemkameror eftersom jag tkr att jag har växt ur min kompaktkamera. Men nu behöver jag hjälp med att bestämma mig. Ska antingen ha Nikon D40 elr D60 men vill gärna höra vad ni tkr som kanske har erfarenhet av någon av dom. Nikon D60 är ju aningen dyrare än D40 så vill veta vilken som är mest prisvärd och ni får gärna lägga in bilder som har blivit fotade med dessa två kameror. Ska själv använda den mest till rörelse och hästsport så den ska helst vara väldigt "snabb". Tacksam för alla svar!

mymlanbus
0

Hej

Nikon d40 och d60 tror jag har problem med att klara alla objektiv som man vill ha till kameran?! Kolla noga innan du handlar!

Emelie-G
0

Nackdelen med D40/D60 är att den saknar autofokusmotor i kamerahuset. Alla objektiv med nikonfattning passar till de, men endast de med inbyggd autofokusmotor ger autofokus. Nikon betecknar sina sådana objektiv med AF-S, och Sigma sina med HSM. Tamron har även ett fåtal sådana objektiv, men jag vet inte hur de betecknas.

Hur "snabb" kameran är beror till större delen på vilket objektiv man använder.

IngridSkoog
0

Har själv en D40, bilder kommer …

HannaIndigo
0

Tack för hjälpen allihopa! Har tänkt igenom det här med autofokusmotor och objektiv så ska nog kolla lite mera innan jag bestämmer mig ;)