Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 405 ggr
hhannaz
0

Nikon D80

Hejsan! Nu har jag en Nikon D40x som jag har haft sen i november förra året. Och nu vill jag uppgradera mig till en Nikon D80, men jag har ett problem: MIN MAMMA! Hon är alltid emot mig med allt jag gör! Som när jag skulle säga att jag tänkte köpa en systemkamera, började hon babbla på om att det är inte bra med sånna kameror och blabla… Hon kan ju liksom inte ens något om dom, så jag tänkte fråga pappa och förklara hur det är så kansle han kan övertala mamma :S Jaja, har ni haft smma problem? Och har ni några övertalningsknep ;)?

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

ElinH
0

Varför uppgradera redan? Kör på ett tag till vetja :) Och spara ihop pengarna och köp kameran själv, då kan de inte säga något!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lininaa
0

Tala om varför du verkligen vill byta kamera, kom med bra argument och visa att du är beredd att kämpa för att få kameran genom att samla ihop pengar själv osv.

Ellsa
0

Bra tips från Lina. :)

hhannaz
0

Tack för svaren =) Jag har räknat ut att jag har råd med kameran om jag säljer min kamera jag har nu+ objektivet =) Pappa sa att jag skulle spara ihop pengarna först, sen kunde jag prata med han om det =P Så vad tycker ni, ska jag sälja kameran eller ska jag behålla den ett tag till ?

Emelie-G
0

Får man fråga varför du vill uppgradera dig? ;)

Cavello
0

Jag tycker att du ska behålla din kamera eftersom du bara har haft den i ett halvår. Lär dig den utan och innan och uppgradera dig lite senare. Jag ska uppgradera mig men då har jag också haft min i snart 2år.

hhannaz
0

#6 Tack för tipset. Jag har bestämt mig för att behålla kameran ett tag till =)

Vemsan
0

#7: Tycker du gör rätt i det :D

Hälsningar Vemsan