Fraktkostnad från Fujidirekt?
Ni som gör era utskrifter från fujidirekt, hur har det fungerat och hur har bilderna blivit?
Måste man beskära och se till så att bilden har rätt storlek själv eller gör de det åt en?
Och vad är fraktkostnaden? Har letat överallt på deras hemsida men hittar den inte…
Hoppas någon kan hjälpa mig. :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
29:- för frakt har jag för mig att de tar.
Kvaliteten är bra. Jag skickar alltid in fotona så stora det går efter ev. beskärning och redigering så skriver de själva ut i rätt storlek.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
29:- har jag för mej att portot kostar.
Jag har inte framkallat allt för mycket bilder där, men syrran har skickat runt 300 st med goda resultat. Är jättenöjd!
Du kan välja när du beställer om du vill att dom ska beskära så att den passar i t ex fotoalbum. Annars kan man välja att dom framkallar den som den är (om du t ex lagt till en text och inte vill att den ska kapas).
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag skickar efter där, men även om jag beställt en stlr så blev en av bilderna 6cm (!!!!!!!) för stor, så nu ska jag fixa bilderna i rätt strl innan.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
#1 Bilderna har inte råkat bli kapade eller avskurna eller så då? Lite orolig för det :P
Och skickar du hem bilderna till kunden direkt eller tar du hem dem till dig först? För då blir det ju nästan dubbel portoavgift eftersom man måste köpa nytt frimärke osv till kunden?
/ ElinH
#4 Fakturan kommer direkt i brevlådan tillsammans med bilderna. Blir nog lite knepigt om dom skulle direkt till kunden :p
#2 Okej vad praktiskt, skriver man det i sin beställning eller hur går det till?
/ ElinH
#5 Aha :P
/ ElinH
#6 När du beställer har du 2 alternativ att välja på, du "kryssar" i det du väljer.
Måste bara tillägga att deras service är helt okej. Beställde en bild, och (antagligen i leveransen) blev den repig. Pappa ringde till dom och vi skickade tillbaka bilden och fick en ny. Dock tog det någon vecka, men bättre sent än aldrig!
#8 Ok, det låter ju enkelt iaf. Tack så mycket för hjälpen! :)
Föresten när jag endå är igång, hur mycket är lagom att ta för porto vad gäller utskrifterna?
/ ElinH

Jag har dessvärre inga bra minnen från Fuji så slutade med dem. Fick vita kanter på kortsidorna så bytte direkt.
#9 En vecka va lång tid, jag fick nått fel på mina bilder hos framkalla.com och fick nya bilder på 5min. Men hade väl tagit en dag ifall jag skickat dem kan jag tro.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson