Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 923 ggr
CamillaS
0

Vad gör ni med alla bilder?

Som rubriken lyder vad gör ni med alla bilder som ni tagit under åren, kan tänka mig att det blir en hel del.. 
Sparar ni alla bilder i t.ex datorn eller raderas dom efter ett tag?
Eller har ni fullt på cd-skivor kanske?
Berätta hur ni gör! :)

Colt
0

Sparar alla… Har även en extern hårddisk

Anna
0

Sparar alla på datorn. De viktigaste säkerhetskopierar jag ut på CD-skivor.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kattapult
0

Väldigt många ligger på datorn, men jag har även några på CDskivor och massor på en extern hårddisk. Datorn hade väl säckat ihop annars ;)

Pedro
0

Alla ligger på datorn, men mina allra finaste och mina minnesbilder hamnar på CD-skivor

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

MiniMorr
0

Sparar allt.

Bränner ut dem pa skivor sa mycket jag kan, gärna dubbelt när det är viktiga bilder.

Haller ocksa pa att kika efter externa harddiskar att ha som backup om datorn skulle krascha.

Cydonia
0

Sparar allt på datorn och på extern hårddisk. De absolut viktigaste bilderna händer att jag kopierar till cd också.

Buuc
0

Sparar alla på datorn.. Lägger upp på iFokus för kritik, eller laddar upp på stallet.se om det är någon bild som jag behöver. Annars ligger de bara i sina mappar och ibland tittar jag på dom.

divansson
0

Alla bilder finns i orginalen på CD-skivor, men jag har de även på datorn. Brukar sortera i olika mappar eftersom jag inte gillar oröra när jag letar bilder xD

neonrosa
0

Har en del på pappas hårddisk och resten på min egna dator. Ska börja säkerhetskopiera de viktigaste bilderna.

Cattiiis
0

Alla bilder sparas i datorn, det händer också att jag sparar dem på CD-skiva.

elinnn
0

Brukar spara på CD-skivor.

JBengtsson
0

Jag sorterar dem i olika mappar på datorn och läggar alla bilder med jämna mellanrum på våran server.

Cavello
0

Jag sparar alla bilder både på CD, datorn och extern hårddisk.

Malin-Trotsig
0

Jag har alla sparade på hårddisken + en extern hårddisk, dock ej min så en extern hårddisk står på inköpslistan, efter en ny laptop och kamera.

Akerberg
0

Har allt på cd/dvd-skivor. Ska dock flytta in dem på externa hårddisken men man drar ju sig för det för det tar tid (A)

Marija
0

Sparat på en extern hårddisk.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ssofia
0

Min far kopigerar in bilder från speciella tillfällen (bröllop, studenter, konfirmationer, födelsedagar etc.) på sin externa hårddisk + att jag och pappa har en exter hårddisk tillsammans där jag lägger in alla bilder jag fotograferat (Som också för tillfället står inne hos grannen (som aldrig lämnar sitt hus) för högre säkerhet mot stöld, haha!). Min bror har även en del av mina bilder, och jag hans. Säkerhetskopierar ut bilder från bröllop, konfirmationer, studenter etc. för att vara på den säkra sidan.

Ellsa
0

Sparar på extern hårddisk.=)

Hannapanna
0

spar på cd-skivor + externa hårrdiskar!

ZABA
0

Sparar i datorn + CD-skivor.

Granatapple
0

Sparar på datorn + på min exterma hårddisk. Är alldeles för lat för attmlägga ut den på cd-skivor, även om jag borde :)

Eostra
0

Jag sparar alltihop på datorn. Borde absolut bränna dem på skivor så fort som möjligt, men då måste jag först föra över dem från min laptop till vår stationära dator då min laptop inte har dvdbrännare. :/

Lininaa
0

Lite på datorn, lite på DVD-skivor, lite på extern hårddisk.

Luuvh
0

Allt sparas, de nyaste ligger på datorn och när de blir för mycket flyttas de över till en extern hårddisk där även de viktigaste ligger ifall datorn kvaddas! ^^,

CamillaS
0

vad är en extern hårddisk för nåt då? :p

Valkyria
0

lägger över på skivor, har extern hårdisk och sparar alla på datan :P men den börjar bli lite seg nu efter några år…. pappa sökte igenom och kolla hur många det va i ena datan (och där ligger inte bilderna från tre första åren vi hade kamera) och fick det till ca 43 000 bilder (A)

jojjehanna
0

#25 extern hårddisk är en "burk" man kopplar tilldatorn som har ett eget liv så att säga. Man kan välja att spara filer, tex foton där men annars ladda mail, arbeta etc på sin vanliga hårddisk så att man skyddar den externa från krasch, virus, etc.

Magster
0

Extern hårddisk och CD-skivor.
Ibland går jag igenom hårddisken och tar bort det som är onödigt.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

CamillaS
0

#27 Ok. tack för svaret. :)

Rovalds-Zurfa
0

Sprara alla på datorn

AndreaK
0

Har en gammal kass dator som typ avlider om jag har fler än 800 bilder på'n, så jag bränner alla bilder på CD-skivor.

Vanya
0

Jag sparar allt på min externa hårddisk.

Katter3
0

Har alla på min dator, och på CD-skivor.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se