Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 357 ggr
Majsbecka
0

Handla utomlands

Vad har ni för erfarenheter av att handla kamerautrustning utomlands?

Vill gärna veta då min bror är i Thailand och kanske hittar något billigt objektiv där. Men vill gärna höra era åsikter först! :)

Magster
0

Ja, handla inte grejerna i någon presentshop iaf. Om det inre är en engångskamera såklart.

Men om det är en seriös affär så borde det ju inte vara några preblem. Däremot kan du nog inte få någon vidare försäkring på grejerna om du handlar de utamlands.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Majsbecka
0

#1 Okej. Nja, änkte köpa ett objektiv och då vet jag inte om jag orkar lägga ut en försäkring på det, snål som jag är ;)

ThiffannyJ
0

Fast en sakförsäkring behöver du inte ta på prylar du köper, det räcker gott och väl med en hemförsäkring. Skillnaden på en hemförsäkring och på en sakförsäkring är självrisken, den är ngt lägre när man köper till en försäkring i en butik. Men annars så ÄR i det här fallet objektivet försäkrad via hemförsäkringen.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Majsbecka
0

#3 Aha, det visste jag inte. Har inte så stor koll på försäkringar.
vi har nån drulleförsäkring (ämnad för mig?) så det kanske går på de också.

ThiffannyJ
0

Nja, en drulleförsäkring är ett moment som ibland ingår i försäkringen och ibland får man välja till den. Men den försäkringen är precis som det låter, om man klantar sig, kanske spiller ut ett glas vatten över tangentbordet, man spiller ut ett glas rödvin på den nya mattan, eller man tappar objektivet i golvet. Alltså rena olyckshändelser. Hemförsäkringen täcker ju skador eller stöld, man kanske får inbrott eller det blir översvämning i källaren och där ligger kameran och liknande saker. Drulleförsäkringen ersätter normalt upp till 50.000:- i alla fall i min försäkring. Hemmet har man ju oftast fullförsäkrad eller så har man själv angett lösöret!

Oj vad långt det blev Generad

www.minishetland.com

Majsbecka
0

#5 Haha, du var insatt i de där :D okej, men det går i alla fall på hemförsäkringen lite. Tänker nog inte försäkra nått av mina objektiv så.

ThiffannyJ
0

Haha, jobbar som skadereglerare på ett försäkringsbolag Flört

www.minishetland.com

Monday
0

Är det en Ok butik skulle jag inte tveka att köpa utomlands, men tyvärr är det så att kamerasaker kostar lika mycket (om inte dyrare) i Thailand.

http://www.regret-nothing.com

Majsbecka
0

#8 Jaha, ajdå :o Bottennapp där då :P

IngridSkoog
0

den kamerautrustning jag sett på de "seriösa" affärerna i Thailand har legat mycket lägre i pris. Men det var ett årsedan, så det kan ju vara ändrat nu^^

Majsbecka
0

#10 Okej ^^