Mina priser
Satt precis och höjde mina priser på foton lite.
Såhär ser min prislista ut nu:
Utskrifter/förstoringar;
11x15cm
69:-/st
15x20cm
99:-/st
20x30cm
149:-/st
30x45cm
229:-/st
Digitala bilder på CD skiva;
60:-/bild
+ 29:- för porto och eventuell CD-skiva.
Ang utskrifterna: Jag framkallar hos Fujidirekt så alla pengar går inte till mig.
Hur ser det ut i era ögon? För dyrt? För billigt?
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag tycker att det ser bra ut. Känn efter och hör med kunderna vad de tycker.
Håller med #1. Är inte så duktig på det där med priser.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag tycker det ser bra ut. Ska oxå höja mina priser snart. I alla fall på dom digitala fotona. Då jag precis har skaffat brochyrer där priserna för utskrivna kort står :P
Tja, jag har moms inkluderat i mina priser (25%) och porot ingår och mina priser är:
Storlek
Pris
10x15
50:-
13x18
100:-
15x20
150:-
18x24
200:-
20x30
250:-
Snacka om dags att höja…
Ska ju helst försörja familj och hus på detta och det jag fotade med sist kostade 50.000:- i inköp (exkl minneskort) så jag borde se till att min prishöjning blir av någon gång…
Framkallar också mina foton i handeln så jag får inte behålla alla pengar, nej…
Jag tycker det låter liite dyrt med 60kr / bild på cd.. Men jag är ju nybörjare oxå o du tar väldigt fiina bilder… XD
#4 Tycker du är för billig, du är ju så himla duktig!
Hmm, tja, själv är ju nästan pinsamt billig om man jämför med er andra. 200 kr för 10 - 100 bilder på en CD. Jag har alltså en fast kostnad.
Tidningar dock betalar 200 kr/bild + ytterligare 200 kr per publiceringstillfälle.

Gäller detta utskrifter?? Vad tar du när du säljer bilder över datorn som ska andvändas till hemsidor?
#8 Läs första inlägget igen så ser du att det finns en prislista för både utskrifter och en för bilder på CD skiva.

Jag läste första inlägget men jag förstod det inte!!!! >_^ ?
;O
Jag tycker att det låter lagom, och om kunderna tycker att det är OK så är det ju bara bra :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det var en gammal tråd du hittat ;)
#12 Men den låg inte så långt när där jag sökte xD Ojdå. :P
/ ElinH
#12 Då kan man fråga så här då, är det samma priser idag?
#14 Enligt hennes hemsida - ja.

Jag gillar inte FujiDirekt. Får inte ofta reklamationer, men de jag har fått är det de som framkallat. Bl.a. har kort klistrat ihop sig och blivit förstörda när de bara legat i kuvert!
Ja jag har samma priser än.
#16 Har faktiskt aldrig hänt mig och har framkallat myyyycket hos dem… Men om det händer byter jag labb direkt!
#17 Okej, hur fungerar det med de priserna då, tycker folk att det är för billigt/dyrt?
/ ElinH
#18 Har fått några oseriösa, anonyma inlägg i gästboken för länge sedan av nån tjej som tyckte jag var dyr ;) Men hon var inte kund hos mig, så inget att bry sig om.
Inga kunder har klagat.
#19 Så bra, för egentligen har du, jag och de flesta andra hästfotografer extrema underpris om man jämför med riktiga fotografer… Folk fattar nog inte hur billigt de egentligen kommer undan..
/ ElinH
#20 Håller med… Många yrkesfotografer jag pratat med har sagt att jag ska lägga på en 0:a på mina priser, men det skulle jag aldrig få! ;)
#21 Nej tyvärr inte :S Men det är iaf bra att du lyckats få upp priserna lite iaf. Hur tror du folk skulle reagera om du höjde priserna nu?
/ ElinH
#22 Kan inte tänka mig att någon av mina kunder skulle reagera på det, möjligtvis fler anonyma inlägg i gästboken… ;)

Om du är har företag och F-skatt tycker jag du ligger lågt. Om du säljer bilder svart tycker jag att du ligger väl högt, men får du dem sålda ändå är det bara att gratulera!
#24 Jag har inget företag och skattar inte eftersom jag inte tjänar 16.000kr(?)/år än, det är ju då man måste börja skatta. Såfort jag är myndig ska jag starta företag, ev. ska min syster starta innan och då ska hon och jag dela (hon fotar också). De flesta andra i min ålder tar ca 190-200kr för en 30x45cm, jag tar 229kr, så extremt högt är det väl inte - även om det är högre än många. Inga kunder har klagat utan de köper på som vanligt.. :)