Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 363 ggr
pidan89
0

Objektiv till Canon EOS 400D

Ska köpa ett nytt objektiv till min canon. Vill kunna fota hästar i rörelse på tävlingsplatsen och kunna zooma utan att det blir suddigt. Gärna kunna fota bra i ridhus etc. Ingen med förslag?

[michaelalundgren]
0

Vad kan du max betala?

Pedro
0

Ett ljusstarkt objektiv skulle passa dig då.
Frågar samma som #1

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Magster
0

Vad sägs som att kolla ute på marknaden först och sedan om du hittar något intressant lägga upp det här och fråga om någon har det och be den berätta om det.
Eller bara be om våran åsikt.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

pidan89
0

Fick objektiv igår på 19-årsdagen. Ett sigma 70-300. Provat det lite och är nöjd med det. Men är det bra eller?? Vet inte. Har provat det utomhus när lillkusinerna hoppat studsmatta och blev riktigt nöjd men vet inte hur ljuskänligt det är eller något sånt.

Anna
0

#4 Det är inte ljuskänsligt, det har en bländare på 4-5,6.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

pidan89
0

Och det betyder??

ThiffannyJ
0

Jag köpte ett nytt objektiv till min Canon EOS 400D i januari som jag fotar med i ridhur och på hästar i rörelse.

De är ett Canon 55-250 mm 1:4-5,6 IS Är jättenöjd med det!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

pidan89
0

Japp, jag fick ju ett 70-300 i födelsedagspresent för tre dagar sedan så nu har jag ju ett. Vilken inställning har du när du fotar i ridhus? Själv har jag försökt men de liksom blir inte så jättebra.

fridak
0

ju mindre bländartal, desto större bländaröppning= mer ljus in=kan ha kortare slutartider= frysta rörelser.