Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 511 ggr
fridak
0

hur ska bilderna skickas?

Ni som säljer, hur skickar ni era bilder?

Jag skickade iväg mina första utskrifter idag, och fick fixa ihop det lite provisoriskt med papp i kuvertet för att det inte skulle vikas. Men det ser ju lite haffsigt ut och det gillar inte jag. Så hur gör ni, köper ni pappryggpåsar, eller vad det nu heter?

bilder på cd är mycket enklare, det är ju bara att köpa ett förfrankerat vadderat kuvert…

Emelie-G
0

Jag brukar få utskrifterna levererade i ett kuvert med papp i ena sidan, så att det blir stabilare. Brukar sedan lägga lägger ner pappkuvertet i ett vadderat, för säkerhets skull. Har hittills inte gått några klagomål på skrynkliga utskrifter, så jag antar att det fungerar ganka bra ;)

fridak
0

#1 jo det fungerar ju om man beställer framkallning, men vid egna utskrifter så är det lite svårt att få sånt levererat från skrivaren;) det låter annars som pappryggpåsar, med papp som rygg men ändå påse för foton.

Thorsson
0

Hur skicar men en CD? Vad ska mna ha för kuvärt för de?

Isak
0

#3 Finns vadderade kuvert att köpa från postombuden.

Jag brukar fråga ibland om jag kan få köpa några kuvert från framkalla.com

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

fridak
0

#4 men du finns väl fuskigt nära dem? jag tror pappryggpåsarna finns på andra ställen också iofs, så jag får väl leta upp en vanlig kontorshandel antar jag. eller hitta ett ställe där de säljer billiga mappar som jag kan slänga i fotona i och sen lägga i allt i ett vanligt kuvert.

Isak
0

#5 20m från labbet typ. Men de flesta som har hand om framkallning brukar kunna hjälpa till med sådant.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

fridak
0

#6 jo, det lär ju inte bara framkalla som har dem:)

Thorsson
0

Isak: Vad kostar dem, vet du det på ett ungefär?

Madick
0

Jag köper en hel kartong pappryggade kuvert, då hamnar priset på ca 6 kr/st. I butik ligger de på 10-12 kr/st.

30x45 eller större skickar jag i rulle.

Cavello
0

Jag skickar mina 30x40 i en rulle och mindre skickar jag i ett vadderat kuvert med en hård papp som stöd.

ElinH
0

#10 Hur "pakiterar" du rullen? :P

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Madick
0

Rullen är ju hårdpapp. Lock på kanterna bara.

Cavello
0

#11 Rullen är av väldigt hård papp och den är ju redan färdig så jag behöver inte packetera den. xD

ElinH
0

#12 och #13
Smaaart, haha jag såg framför mig här ni sitter och rullar ihop bilderna och sedan typ trycker ner den i ett litet kuvert xD

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

fridak
0

var på bokia idag och nyttjade ett presentkort jag haft i över 1,5 år, köpte 10 pappryggspåseliknande kuvert, så får jag ta mig dit om det behövs flera.