Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 553 ggr
[manzii]
0

AF 70-200/2,8 DI LD Macro

Har någon AF 70-200/2,8 DI LD Macro till Nikon som kan säga ifall det är bra eller inte? ;)

Har funderat lite på det ;)

senna
0

Tror att anna attlid har en sådan. Men du har väl en Nikon D40? Då kommer ju inte du få någon AF med den, kommer inte det bli lite jobbigt med ett sådant objektiv?

[manzii]
0

ja jag har en D40 vet inte om det kmr bli jobbigt :/

[MajaWrangstadh]
0

Anna har ett 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR har jag för mig. Varför satsar du inte på det istället? Eller är det macrofunktionen du vill åt?

Hakimi
0

Anna attlid har ingen av dessa då hon har ett 80-200 2,8

[MajaWrangstadh]
0

#4 Så vart det :D

Emelie-G
0

Vilket märke?

Magster
0

Anna Attlid har ett Nikon AF-ED 80-200/2,8D vilket är en väldigt bra optik men verkligen inte billig.

Det objektiv du frågar efter låter som ett rätt bra. Brännvidden är bred och bländaren är låg. Däremot kan det bli knepigt om du har en D40 då den inte har nån AF.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Det #7 säger stämmer :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[manzii]
0

#7 men det funkar väl ändå?

[manzii]
0

#6 Tamron

Cavello
0

Annars finns ju också Sigma 50-150mm 2.8 och liknande motsvarigheter ;)

Jag är väldigt nöjd med mitt men det är ju ganska dyrt, runt 5500-6000kr som nytt.

[manzii]
0

#11 jo ja jag funderat ju på de ett tag men jag vet inte om 150 blir för kort… om du fattar vad jag menar xD

Majsbecka
0

#12 du ska väll fota i ridhus tänker jag? Ridhus är ju inte så jättestora :)

[manzii]
0

#13 det har du rätt i ;) det tänkte jag inte på. Jo oftast på vintern och så blir mina inte så bra med det objektivet jag har nu. Det blir nog ett sigma 50-150mm ;)

Magster
0

#9 Klart det funkar ändå, bara att du måste fixa fokusen helt själv vilket, i stressiga situationer, kan vara jobbigt och du kan missa fina ögonblick.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.