Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 1168 ggr
Emelie-G
0

www.emeliegertmo.se

Hejsan allihopa! 

Jag jobbar nu på en ny layout till min hemsida, men har hittills bara kommit till "photoshopstadiet". Innan jag börjar koda vill jag gärna höra åsikter från er om den nuvarande; vad som är dåligt med den (upplägg, layout o.s.v), alltså saker och detaljer som inte bör överföras till den nya, och tvärtom.

Jag kan redan nu avslöja att ett ny typ av galleri är på väg, så simpleviewer försvinner.

www.emeliegertmo.se

Lininaa
0

Vad jag absolut gillar med din hemida är färgvalet. Men samtidigt kanske det känns kul att förnya även det när man gör layoutbyte?

Jag hittar ingenting jag tycker att du absolut borde byta ut. Möjligtvis att ha stor bokstav i början av menylänklarna, eftersom det på alla andra ställen på sidan är stor bokstav där det ska vara det.

Marija
0

Håller med Lininaa till fullo.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Isak
0

Jag tycker du ska ha någon eller  några bilder på startsidan.

Annars tycker jag det ser bra ut.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Emelie-G
0

#1 Jag tröttnar ruskigt fort på mina färger och layouter, så det blir nog att jag byter färg också. Just nu lutar det mest åt vitt, tråkigt men praktiskt.

#2 Glad 

#3 Det tycker jag också :p Funderar på att ha ett bildspel på startsidan som är uppbyggt med javascript, eller om det kanske finns någon annan variant på det?

Emelie-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om något sådant (startsidan på bild)? Varje gång man trycker på Start i menyn eller emeliegertmo.se högst upp är det tänkt att det ska komma en ny bild i samma stil. Skulle det fungera?
Jag gissar att många kommer tycka att den är ganska enkel/tråkig och tom, men det är så jag vill ha det.

Jag funderar på att lägga till någon liten bild eller hästfotografi-text vid emeliegertmo.se, men tycker inte att jag får till det på något bra sätt. Har ni något tips kanske? :)

Anna
0

#5 Ser läckert ut! Dock är den vita hästen på bilden väldigt överexponerad på min skärm. Annars supersnyggt :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

neonrosa
0

Jag gillar det :) Men en liten bild eller hästfotograf text som du sa skulle nog göra sig bra. Hästen ser väldigt överexponerad på min skärm med…

Lagerquist
0

#5 Tkr det är mkt snyggt! Även om hästen är lite överexponerad så tkr jag det bidrar till stämningen, bra jobbat (:

Emelie-G
0

Vad roligt att ni gillar den! Ang. bilden tog jag bara första bästa bild och redigerade snabbt och slarvigt, innan jag laddar upp den till hemsidan blir det lite nogrannare redigering, och då är skimmeln förhoppningsvis inte lika utfrätt ;)

Lininaa
0

Jättesnyggt Emelie! Jag tycker som Lovisa, att det utfrätta i bilden bidrar med stämning, som får bilden att sticka ut lite mer. Visst, jag kanske skulle önska liite mindre utfrätta områden, men som du sa skulle du ju redigera noggrannare senare. Riktigt snyggt!

neonrosa
0

När kommer layouten upp på hemsidan? :)

Ellsa
0

Snygg :D

Emelie-G
0

Tack! Skrattande

#11 Det kan jag nog inte svara på just nu, nytt galleri m.m ska kodas, men inom en månad skulle jag tro ;)

Kattapult
0

#4 Jag tröttnar också superfort xD Men det blir nog bra tror jag :) Satsa på JAlbum vettja. Underbart bra ^^

neonrosa
0

#13 Äsch då, jag hoppades på tidigare ;)

Emelie-G
0

#14 JAlbum kanske kan vara ett alternativ om galleriidén jag har nu skiter sig :p

#15  Vill du se hur arbetet fortskrider kan du kolla på www.emeliegertmo.se/Ny2 ;)

Thorsen
0

Jag tycker att det ser riktigt bra ut!

Emelie-G
0

#17 Skrattande

Jag tror att jag har fått kläm på koden som gör att det kommer en ny bild varje gång sidan visas, fungerar det för er (länk)? Hur tycker ni annars att det ser ut hittills, borde jag ändra på något? Fungerar sidan bra med din webbläsare, skärmupplösning etc?

Ellsa
0

#18 Det funkar :D

ElinSa
0

#18 Japp, fungerar alldeles utmärkt! :) Om du ska änrda något tycker jag du ska ända textstilen, den var inte särskilt fin.

Marija
0

#18 Funkar jätte bra! Snyggt förövrigt också.

Emelie-G
0

Gud vad skönt att det fungerar!

#20 Vilket teckensnitt menar du, det på menyn eller på emeliegertmo.se? ;)

Monday
0

Jättesnyggt! Fast jag tycker länkarna är alldeles för ljusa, har lite problem att se vad det står.

http://www.regret-nothing.com

AnnaJohansson
0

Jättesnyggt Emelie!

Anna
0

Håller med #23 också, länkarna är lite för ljusa.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emelie-G
0

Tack! Länkarna håller jag med om, fixar dem i eftermiddag.

Kattapult
0

Mycket snygg. :) Men tycker också länkarna är lite för ljusa.

Isak
0

Håller med om att länkarna är aningen för ljusa. Sitter dessutom på nykalibrerad skärm.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

ElinSa
0

#22 Menyn!

neonrosa
0

Jättefint! Dock är texten i menyn pytteliten, ser inte vad det står.

senna
0

har svårt för att se texten i menyn, den är jätte ljus. :S
men annars supersnyggt. :)

edit: en del länkar fungerar inte, men det håller du säkert på att fixa. ^^

Emelie-G
0

Jobbigt det här med att det ser olika ut i olika skärmar, hos mig är texten "lagom" ljus Fundersam Tanken är ju att den ska vara ljus, men givetvis inte så ljus att den är svår att läsa. Ska se sedan vad jag kan göra åt det.

#29 Jag gillar faktiskt det teckensnittet, så det får nog vara kvar ändå :p

#30 Ajdå, det får jag försöka göra något åt.

#31 Fixar textfärgen lite senare ikväll. Som du säger så håller jag på med länkarna, har inte kommit särskilt långt med dem ;)

Jojaton
0

Riktigt snyggt :) För mig finns det ingen scroll under Priser, och bilderna är lite för stora, de kapas liksom av. Visserligen kan man se dem ordentligt om man scrollar ner, men ändå ;)

Johanna - Instagram

Emelie-G
0

#33 Tack! Det är jag medveten om, de sidorna är under anpassning just nu ;)

Jag har nu ändrat textfärgen i menyn till en något mörkare nyans (copyrighttexten är kvar i den gamla, så ni kan jämföra med den), är det bättre? Sara (#30), är textstorleken bättre nu?

Jojaton
0

#34 Okej ;)

Ang. färgerna blev det mycket bättre nu!

Johanna - Instagram

Marija
0

#34 Färgerna är mycket bättre, snyggt.

Emelie-G
0

Vad bra! Då återstår det bara… en hel del.

Emelie-G
0

Nu tror jag att jag har fått någorlunda kläm på galleriet! Om ni går in på www.emeliegertmo.se/Ny2 och klickar på galleri och sedan på 01-04, fungerar det bra för er? Bilderna är bara testbilder dom kommer bytas ut senare.

[Avslutat konto]
0

Det fungerar bra för mig :)

Ellsa
0

Funkar bra! :D

Lininaa
0

Snyggt!

Marija
0

#38 Funkar finfint =)

Mupp
0

#38 funkar inte alls ! 01-04 syns inte :/ Har IE6 .

neonrosa
0

Japp, nu är texten normal :) Allt funkar prima!

Ellsa
0

Åh galleriet ser jättefint ut nu, bra lösning tycker jag. =D

Emelie-G
0

Nu är allt nytt uppe! Skriv gärna om något ser knasigt ut.

Fiaa2
0

#46 Riktigt snyggt!

Marija
0

#46 Jättefint. =)

elinnn
0

riktigt snyggt! :)

Ellsa
0

Jättesnyggt Emelie och fina bilder :)

eliinb
0

Jag tycker hemsidan blev jättefin! Galleriet är inte segt som innan. Skrattande

Anoziz
0

Väldigt snyggt Emelie ;)

Jojaton
0

Supersnyggt :) Galleriet blev jättebra!! Skrattande

Johanna - Instagram

Emelie-G
0

Tack! SkrattandeSkrattande

Har nu skrivit under uppdateringar i menyn när en sådan senast skedde, ser det konstigt ut?

Marija
0

#54 Tycker att det ser bra ut.

Emelie-G
0

Jag har under de senaste dagarna gjort ett par förändringar:

• Ändrat teckensnittet i menyn och på rubrikerna, bättre eller sämre än innan (hade tidigare courier)? Vad jag funderar på är om underrubrikerna i menyn (portfolio, tävlingsarkiv, gbok, mail) är för små, vad tycker ni?
  • Organiserat om i portfolion så att de nyaste bilderna ligger först.
ssofia
0

#56, jag skulle valt en lite större storlek på underrubrikerna! :)

Emelie-G
0

#57 Bättre nu? :)

ssofia
0

Nu stämmer det i mina ögon! :)