Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 323 ggr
Joohannaa
0

Kritik på porträtt

Jag cyklade förbi ett stall på väg hem från skolan och passade på att ta lite porträtt bilder eftersom jag hade kameran med. Ge gärna kritik. (:

Joohannaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Joohannaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

Emelie-G
0

#1 Tycker du har fångat ett fint uttryck hos hästen, vinkeln funkar, skärpan och färgerna är också fina. Lite synd på täcket men ofta är det inte så mycket man kan göra åt det. Bakgrunden är tyvärr väldigt tråkig med en del störningsmoment, och jag hade gärna sett bilden beskuren lite tightare.

#2 Härlig ögonblicksbild, också här är färgerna och skärpan bra. Tycker att bakgrunden är bättre här, men det är lite tråkigt med skuggan på den högra hästens huvud och hals. Bilden lutar en aning.

Joohannaa
0

#3 aa, nu när du säger det så håller jag med. Tack. :)

Anna
0

#1 Bra uttryck, och som Emelie säger - vinkeln fungerar bra. Täcket stör tyvärr väldigt mycket, likaså bakgrunden. Ljuset är ok, lite väl skarpt kanske.
Jag saknar mer uttryck i ögonen, nu ser hästen lite loj ut i blicken vilket gör att bilden saknar personlighet.
Kompositionen fungerar sådär. Hästen är väldigt centrerad i bilden vilket gör den tråkigare att se på.

#2 Här faller inte ljuset in så bra, utan bildar lite väl skarpa skuggor på hästarna, vilket stör. Skärpan är bra. Bakgrunden är ett stort störningsmoment tyvärr, likaså täcket på ponnyn till vänster. Vinkeln är bra men den högra hästen ser lite opropertionerlig ut, med väldigt smal hals och ett långt öra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Joohannaa
0

#5 Japp. Ska tänka på det till nästa gång. ^^