Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 420 ggr
MLAfoto
0

Fölbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på den här fölbilden. Bakgrunden ser klonad ut det vet jag, men den är orörd. Jag tycker själv också att den känns tagen uppifrån, men eftersom jag inte känner fölet och det endast är 1 månad och väldigt lekfullt så kändes det lite riskabelt att sätta mig ner mitt framför henne i hagen .. ;)

1/400 - f/6,3 - ISO 400

MLAfoto
0

*putt* Ingen?

Anna
0

Jag tycker uttrycket är fint, uppsynen hos fölet gör att man tittar lite extra på bilden.

Saknar kontrast i fotot, lika så någonting som ramar in. Nu "flyter" bilden ut i kanterna och blicken dras runt i bilden istället för att stanna på fölet.
Pga avsaknaden av kontrast blir även färgerna tråkiga.

Kompositionen är lite "säker", lite tråkig. Samtidigt som jag vill ha mer luft neråt tycker jag att fölet ser avklippt ut undertill - mer luft under skulle säkerligen inte förbättra den känslan.  

Kan vara iFokus fel, men jag saknar skärpa på ögonen.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annifrid
0

Jag skulle gärna vänt på kameran och zoomat ut (om det gick) så jag fick ett brett format, och ljusat upp i kanterna eftersom det nu är lite mörkare :)

Och kanske prövat böjja på kväna så man kommer lite längre ned när man redan har några "säkra foton"

MLAfoto
0

#2 Tack för din kritik, ska se om jag något kan göra.

#3 Det är utzoomat så långt det går, men tack till dig också för din kritik!