Lensbabies!
Undrar lite ang. Lensbabies. Är det objektiv, och hur fungerar dom? Dom verkar extremt billiga och ser lite knasiga ut ;) Någon som har erfarenhet av dessa?

Håller med dig, de ser extremt billigaut.. ;O Jag har ingen erfarenhet av dem själv, men de verkar sudda ut allting och ha extrem fokus på en.. Ser lite konstigt ut faktiskt.

Lensbabies är ett ruskigt populärt objektiv. Kostar runt 1000 har jag för mig. Påminner mest om leksaksgrej. Men kan skapa väldigt roliga och skumma bilder.
Funderar på att inhandla ett under fotomässan på Elmia i vår.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vilka lustiga xD
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#2 Jo, det verkar så! Jag tycker att dom verkar ganska kul ;) Billiga också.. och om man tittar på bländartalen så ser det ju jättebra ut!
ser skitkul ut ju ^^

Så den som kör Canon kan kanske få testa på mässan. :P
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
synd att man är nikonist då ;o

Kan ju alltid låna en kamera. ;)
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#6 Vilket funderar du på då? :)
Är det någon som vet om det som #1 gissar, stämmer?
jo klart.
btw, är det bara jag som inte gillar greppet på canon kamerorna? tycker det är hemskt litet
#10 Nopes, jag gör inte =D

#10 Har du testat alla Canonkameror? Eller menar du någon viss modell? Alla har ju inte likadant grepp..
har testat 350D och 400D :)

#13 Antar att de är ganska likvärdiga i greppet, och jag är själv ägare till en 350D och jag gillar greppet. Kör visserligen alltid med batterigrepp fastmonterat, men jag tycker det funkar bra utan också. Jag tycker inte det är så hemskt litet?
Lensbabies är helt klart intressanta ;)
Ang Canon 350D/400Ds grepp håller jag med Elin.. Tycker de är små och liksom "kantiga" och svåra att hålla i, i jämförelse med Nikons likvärdiga kamerahus (D50, D40).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#14 jag tänker mer på höger hand, just den delen känns väldigt liten, det var det första jag reagerade på när jag höll i en 350D
#14 Beror nog på vad man är van vid.. :) Och vilka händer man har osv.
#17 jo jag är ju van vid nikon, men jag har rätt små händer
#18 Precis. Jag är också van vid Nikon. Har dock aldrig tänkt på om jag har stora eller små händer men.. ;)

#17 Jo, självklart. Jag tycker Nikons grepp känns klumpigt och man jämför med Canons, men det är ju en smaksak och allt hänger ju till en stor del mest på modellen och inte märket.
#19 jag började upptäcka det när jag spelade piano och fick ont i fingrarna av vissa ackord som låg långt isär, ajaj. men men, haha
Det skulle vara grymt kul att fota med en Lensbabie, kanske inget jag tänker att köpa men om jag skulle få testa/få ett gratis skulle jag inte säga nej!
Vad har Canons och Ninkons grepp med lensbabies att göra?
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

#23 Jag sa att de som ville kunde få testa mitt eftersom jag funderar på att införskaffa mig ett under fotomässan på Elmia.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vilka roliga!
Vilka skumma saker :p
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

passar lenbabies på alla systemkameror eller har de olika fattningar? (har en d40)
Oj, vilka roliga! Nästan så man skulle vilja skaffa en bara på kul. :)
När och var är fotomässan Isak/Alex?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#29 Den är på Elmia i Jönköping, i år var den i april =D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Lina, hade inte du en/ett lensbaby?

#31 Tror hon startade tråden innan hon bestämde sig för att köpa ett. Hon har ett nu iallafall ;)
#31 Jo, det stämmer =)
#33 Är det nåt värt att inhandla? :P
Kan du inte visa lite bilder du tagit med den?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst