Arab gnäggar - smakråd!
Den här tog jag inne i stallet idag, arabvalacken Mirom gnäggar efter kompisar i sin box.
Är själv väldigt kluven. Vet inte alls om jag gillar den eller inte. Den väcker mitt intresse samtidigt som den känns lite… åt det fula och "felaktiga" hållet :p Har lekt med kontrasterna och färgerna men sparat ögat i sin naturliga färg, ögat är med andra ord inte redigerat.
Smakråd, tack?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tycker att bilden är skrämmande vacker :) Hästen ser rädd och skärrad ut men det passar in i miljön. Den passar också väldigt bra i svart/vit, har ju inte sett den i orginal men. Som sagt, tycker att det är ett skrämmande och vackert porträtt.
Fantastiskt vacker.
Håller med Majsbecka helt och hållet. Blänket i ögat bidrar mycket till den lite skrämda känslan jag får av att titta på den.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mystiskt vacker. Hästen ser nyfiket skärrad ut vilket passar in i mörkret och kontrasterna. Jättefin bild tycker jag. Det känns som om den berättar en saga men samtidigt bara är. Som sagt. Mystiskt vacker :)

Anna, du gör fel som inte älskar bilden!
Faktiskt ett av dem vackraste bilderna jag sett (jag skojar inte).
Detta är ett unik bild man bara fångar någon gång om året. Den är wow, lite sugen på att beställa den faktiskt. Men hästens färg passar så bra till den mörka bakgrunden och stallmiljön. Blänket i ögat, ja allt! Skulle dock vilja se lite mer av halsen, då skulle bilden vara perfekt!
Häng upp den på väggen vettja!

Jag håller med alla! Den är supervacker på ett lite mystiskt sätt :) Gillar den, helt klart!
Och som #1 säger passar den väldigt bra i svartvitt :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Tack alla! Speciellt #4… :) Det värmer.
Jag tycker att det här är din bästa bild. :)
Tack Linda =)
Tyvärr håller den inte världens högsta kvalitet i större format, fick gå upp i ISO och samtidigt sänka slutartiden, så den har liiite rörelseoskärpa och lite brus. Annars skulle jag nog ramat upp i A3 format på väggen :)
Så lite så, den är underbar!
Jag tycker faktiskt inte att lite brus och rörelseoskärpa stör så mycket i den här bilden, den går ju lite åt den stilen. Och dessutom, ju större bilden är destå länge ifrån den står man när man kollar. Tycker verkligen att du ska förstora och hänga upp på väggen!

#9 Jag håller med dig, bruset och rörelseoskärpan passar in i bilden :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Jättefin bild, det känns som den står i ett gammalt stall förr i tiden och verkligen vill därifrån och är rolig och liknande.
Tänker på filmen Black Beauty :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Håller med #4 helt! Fantastik bild Anna!
Och det verkar som det bara är jag som inte gillar den och det är pga. munnen/mulen. Gillar inte att munnen är öppen, hade nog tyckt den varit finare om den bara hade uppblåsta näsborrar.
Det börjar verkligen bra när jag tittar från vänster till höger men sedan när man kommer till mulen så tycker jag bilden känns väldigt ful.
Iövrigt en väldigt lyckad bild OM inte munnen hade varit öppen ;)

Jag ÄLSKAR bilden. Om jag inte var pank, hade jag köpt den :O
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
#13 Jag tycker bara det är roligt att höra olika åsikter, intressant hur folk uppfattar bilderna :)
Håller med de flesta här, det är en jättefin bild. Men jag tycker inte att det är din bästa bild, den har liksom inte riktigt DET.
Men, det är en VÄLDIGT fin bild! :)
De dova färgerna (eller i det här fallet nyanserna) är härliga och ger en lite kuslig stämning. Hästens skärrade uttryck är lite spännande och vid rätt tillfälle skulle det passa riktigt bra.
Jag vet inte om det beror på min skärm (som jag vet är mörk/gulaktig) men jag måste anstränga mig för att se var mulen slutar, den har nästan samma nyans som stallinredningen. Dessutom är inte hästen det första jag ser på, bakgrunden är för rörig för min smak. Jag skulle även vilja se lite mer an hästens hals.
#17 Tack!
På min skärm ser man mulen utan problem. Stallinredningen var sådär överallt, tyvärr svårt att komma undan. Mer hals hade jag däremot kunnat ta med! =)
#17. Jag tycker att bakgrunden förhöjjer bildens intryck väldigt mycket! Tänk vad ful bilden hade blivit om den fotats i stallet där jag rider. Men smaken är ju som baken! :D
Läcker, kanonfin! Håller med Linda om att det är din bästa bild :)
Tyvärr är det så att hästägaren, en tjej jag brukar rida ut med ibland, inte vill att bilden ska ligga ute på hemsidan etc =( Vet att jag FÅR trots att hon säger att hon inte vill det, men det är jobbigt att göra det mot hennes vilja när jag känner henne..
#21. Varför vill hon inte det? :O Om någon fotade en sådär fin bild på min katt (eller bara en bild) och vill läga ut den på sin fotohemsida skulle jag bara bli otroligt stollt över min pys! :)
#22 Jag tror inte hon har sett bilden. Den låg uppe på bdb förut och då sa hon "jag vill inte ha några bilder på Mirom på internet, tack" - hennes kompis hade sett den på min bdb och berättat för henne.
Men ska försöka prata med henne.. Jag menar, det syns ju knappt vilken häst det är, är ju ingen övertydlig bild ;)
#23. Shit vilken sur människa :o
Det skulle i princip vara vilken vit arab som hellst :)
Vacker bild
#24 eller hur? :o
Jättefin bild
#23 Men gud.. förstår om det blir jobbigt för dig, du vill ju inte göra din kompis sur och du vill endå visa bilden som du faktiskt har rätt att göra..
Och det ser precis som Linda sa, ut som vilken vit arab som hellst.
Hoppas du kan få henne att förstå. :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#23 vad tråkigt :( hon borde istället vara stolt över att ha en sån fin häst på en sån fin bild!
Och håller också med #24 och #28 om att det ser ut att kunna vara vem som helst, hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att det var Läkerol, min väns f.d. medryttarhäst ^^ ( nu i himlen )

#23 Hoppas det löser sej!
#29 Skulle också kunna tro att det är Läkerol ;)
Makalöst vacker!
Hur gick det med ägaren (Steffi heter hon va?), tyckte hon det var okej att du la ut den på nätet?
#31 har inte pratat med henne mer, tyvärr. får se när vi pratar nästa gång, ska försöka ta upp det då.
Jättefin bild, stallet ser ju ganska gammalt ut och i och med att den är svartvit och ljuset faller så fin på hästen får man en typ en "gammaldags" känsla. Helt underbar!
Den ser riktigt skrämmande ut, vilket är lite klyvet iomed att hästens öron är frammåt..
Kan man få se den redigerat åt etyt ljust och glatt håll också? 

den var verkligen jätte vacker, du får satsa på en sådan bild när det är vinter, så att det blir sådära immigt? (hjärnsläpp) runt mulen, hade varit jätte häftigt :P
Vacker bild som dock känns lite för underexponerad för min smak, eftersom detaljerna försvinner.
Men det är en fin känsla över bilden, det har du lyckats riktigt bra med!
Jättevacker!
Säg inte att det är Mirom utan en häst i din kompis stall som bor i stockholm eller nåt? :P
#36 Det är svårt med mörka bilder, på min & syrrans skärm är den perfekt - nästan för ljus - och på andras lite väl mörk…
#37 Lite svårt när hennes kompis redan har sett bilden där jag skrev att det var Mirom, tyvärr. Hon känner nog igen stallinredningen också :p