Fotat med Nikon D40 - Kritik
Ja, i onsdags fick jag testa min kompis Nikon D40 och det är allra första gången jag ens kommer i närheten av en systemkamera! Vilken känsla! :D Haha, jag blev överlycklig då. Iaf, jag fick låna den och fota lite hoppning hos Gäseneryttarna.
Här kommer tre bilder jag blev rätt nöjd med, men skulle behöva lite kritik.
Men kom ihåg, det var allra första gången för mig med systemkamera, och jag var inte van med vikten, zoomen osv. Så ha gärna överseénde med det. ^^
Juste, snälla, kommentera inte vart jag sätter min logga, men vill vara så säker som möjligt att den inte går att klona bort.
Tycker alla bilderna var mycket härliga. Färgerna var underbara, älskar ljuset, skärpan är super och du har fångat ekipaget i precis rätt ögonblick på varje bild.
Möjligen att kompoet på första är lite väl centrerat, hade gärna sett nr. 2 och 3 lite mer till höger också.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#3 Tack så mycket! :D Ang hur jag beskurit, så ska jag tänka på det. ^^
Jätte fina bilder! Jag tycket inte att loggan stör alls sitter bra där du satt den!
/ Rebecca
#5 Tack så mycket. :)
Fler?

vad har du använt för objektiv? (:
#8 Då det inte var min kamera så kollade jag inte upp sånt. Men hon sa att hon hade köpt ett "paket" till kameran, så jag tror det var nått Nikon-objektiv, med zoom upp till 200, har jag för mig, kan vart upp till 300.
Men som sagt, så kollade jag inte upp det. (: