Ritar gärna av
Tänkte höra ifall någon hade ett fint häst/ponny porträtt jag kunde få rita av? Har brist på hästbilder själv och vill gärna ha en fint, skarpt foto att rita ifrån. Skulle bli jätteglad ifall någon ville "offra sig" 
Funkar nog alldeles utmärkt! Tack ska du ha 
Lägg gärna in fler ifall ni vill, skullle vara kul att testa :D
Ja, jag skulle också gärna vilja ha lite fler alternativ :) Bilden i #1 hade lite krånglig grimma. Antar att jag kommer misslyckas totalt med den.

Åh, jag bidrar gärna med ett jag med, om det är ok. =)
Delad glädje är dubbel glädje :)
Tack så jättemycket hörrni!!
Ska försöka mig på så många som möjligt
#10, Läckert! :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#10 Superfint! :)
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

#10 Wow. ;')

#10 Supersnyggt! :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg
#10 Va snyggt! :D
#10 Åh herregud. Du är en sån där… 8| Jag är helt förstummad!
Hur länge har du hållit på och har du några tips på en som gärna skulle vilja kunna göra liknande saker?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#17 Haha, en sån vadå?
Tackar :)
Jag har ju älskat att rita ända sen jag kunde hålla i kritorna. Men jag började väl rita "på allvar" för några år sedan. Endast ritat med ritplatta i ca 3 veckor dock.
Tips? Hmm.. Öva. Låter kanske tråkigt men så är det. Och om du ska rita av något (låt säga en häst) så studera propotionerna och olika drag som gör att hästen ser ut som just DEN hästen. Lite smalare bog, kort rygg t.ex, eller konvex nosrygg med en liten bula på ett visst ställe. Men jag tror att det största hindret för att kunna utvecklas är att man är rädd för att göra fel, vilket är synd eftersom man lär sig mycket av sina misstag.
Sen finns det ju en massa övningar man kan göra för att bli lite stadigare på handen etc.
Skissa tycker jag är nyttigt. Att träna på att skapa former och vinklar genom att använda skugga och högdagrar på olika sätt.
Ett litet tips om man ska rita detaljer är att täcka över den del av hästen du inte behöver koncentrera dig på just då eftersom hjärnan automatiskt fokuserar på helheten istället för enskilda kroppsdelar och det kan ställa till det lite ibland.
Jisses, det vart ju nästan en hel artikel! Förlåt x)
#12, #13, #14, #15, #16 - Tacktack! 
#18 Övingar för att bli stadigare på handen? Give me ^^
Medarbetare på Hästfoto.
Rita upp 4 punkter och försök rita följa dessa tills dess att det blir en perfekt cirkel, träna på raka linjer och "serpentinbågar" t.ex. Gör man det ofta så brukar man blir rätt säker på handen efter ett tag. Funkar för mig i alla fall :) sen finns det säkert ENORMT mycket tips om man bara orkar googla lite.
Snyggt! :)
Tackar :D

#24 Jodå, den var jättebra :) Vilken av dom vill du att jag ska göra? Båda funkar bra.
Har varit lite upptagen med beställningar från kompisar, därför har det varit lite trögt. Men dom kommer allt eftersom jag får tid över, jag lovar!
#25 den va ju hur bra som helst. Fast det skulle vara ännu bättre om den hade öron.. 

#10 jättefin :D
#21 Låter nyttigt, bara att börja öva dåra!
Medarbetare på Hästfoto.
de kan du rita dit :D :D

Är det ok att jag försöker mig på någon av bilderna?
Säger det till både Nemii och ni som lagt in bilder..
Menar, har ju inte ritplatta, å de blir inte i närheten av så snyggt Nemii ritar, utan ja använder bara photoshop, har 4.0 … Men.. får ja? :)
Nemii, vad tycker du..?
#34 Ta min ta min :D I inlägg #1! haha xD
#34 SJÄLVKLART, rita på! :D
Ladda gärna upp resultatet också, är nyfiken på hur det blir ^^
Men nu får ni ju lugna er! Tänk på stackars Nemii som ska rita alltihop också xD
Medarbetare på Hästfoto.

#36 Okej, tack så mycket :) Det kommer bli pinsamt men ja chansar ^^

aah, gud du ritar ju helt underbart fina bilder! kanske skulle kolla om jag har någon bra hästbild på min dator sen när jag har tillgng till den igen:P antar att du inte ritar av ryttarbilde, dvs häst+tyttare?! :D