Islandshäst SM - Foton
Jag va på Strömsholm i söndags och fotade Islandshäst SM, finalerna då. Dock rätt svårt att fota utan att få med det lilla staketet (eller vad man nu kallar det?) Men några bilder blev det. Kom gärna med kritik!
_Säger till när jag lagt upp alla!
_Första bilden, ursnygg skäck i finalen i Fyrgång för Young Riders.

Det finns tyvärr ingen chans att folk tar sig tid att noga gå igenom och kritisera så här många bilder på samma gång…
5 bilder/tråd brukar vara absolut max.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#4 är verkligen WOW!
Haha, jag tror att Juve blir glad 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#30 Förstod nästan det, men ville mest visa lite bilder bara, så får man titta hur mycket man vill :)

Suuuuuperfina bilder, som vanligt, Jossan! :D Asså islandshästar är grymt vackra när dom är sådär välvårdade! :D Häftigta bilder! Älskar allihopa! Men shit liksom att bli Svensk Mästare i TRE klasser?!? Det är rätt bra jobbat ;D Guuh va synd att ja ginte åkte med eller dit.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#34 Tack! :)
Ja det är de verkligen, du skulle vart med!

#35 Vi måste hitta ngn tävling att åka till! Och varför är du inte på msn när du är här? ;(
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#36 Ja det måste vi! Men det är så drygt att bo i stockholm, finns ju inget här..
Jag brukar inte va inne på msn så mycket, så jobbigt när alla skriver 24/7, haha :P Men jag kan logga in

Härliga bilder!=)

Fina bilder! :)
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Iiiiiiiiiiiiiiiiiih.. Nu blir jag glad!
#16 - Den äldre mannen heter heter Gudmundur Einarsson och den supersnygga musblacka hingsten han rider heter Sproti frá Sjávarbórg. :) Har även lite egna bilder på dem, dock inte från SM. :( Kom ju aldrig iväg, fanns ingen som ville åka med. :(

#38 #39 - Tack! :)
#40 Hehe, va bra då :)

Nu kan du säkert namnen redan, så du kan väl rätta mig om jag har fel eller inte :D
Skäcken heter Arvakur från Håkansgården
Häst 2 är Soldan frá Hvitanesi
Häst 3 heter Ör om jag inte har fel :)
Häst 4 tror jag är Taktur från Örvik
Sen vet jag inte någon förrens vid skimmeln;
Vilken är Hrím riden av Jamila Berg :)
Bruna är x riden av Katie Brunton(?)
Fuxen är riden av Hjalti Gudmundson
Musblacken har jag inget namn på..
Musblacken i YR är riden av Matilda Rolf, vilka vann också om jag inte virrar ihop det nu :P
Hm.. Jag tror att det var T2 och inte T1 som reds, eftersom Katie, Jamila och musblacken tävlade i det och man får bara rida en töltgren/tävling. Men jag kan ha fel :)
Fina bilder, dock förstår jag inte varför många väljer att ta bort hästens framben och bara ha huvudet. Tycker det förstör ganska mycket - man vill ju se hästens gång!! :)
/Frida
AAAH, du sa inget te mig??!?!?! nu har du sårat mitt hjärta hägg </3 x'''D ja älskar isisar <3<3<3

#42 Oh tack för namnen, visste inte vad de hette :)
Kan ha vart T2, fast jag tror det va T1, men jag kan hört fel :P
Jag vet, dock var det svårt att få med hästens framben utan det vita lilla planket framför, eftersom jag stod utanför banan.
#43 Men, jag vet inte :P
#42 Var det inte Taktur som de var tvunga att avliva för ett litet tag sedan? :S
#45 Va, taktur har de väl inte avlivat? Teitur däremot har de tyvärr tvingats ta bort, om det var han du tänkte på?
Fina bilder, dock håller jag med #42, jag vill se hela hästen, även om det lilla vita staketet är i vägen ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Precis som #46 säger så var det Teitur som togs bort pga hjärtfel. Tråkigt, det var en riiiktigt fin hingst!!

Så lite så :) Hästen med det vita pannbandet som jag inte skrev namn på (tror jag iaf) är Hrannar :)
Gudmundur Einarss avgudar karln :P
Taktur från Örviks trav, det finns inge läckrare trav än hans. Längtar till min islandskille plockar fram lite action i traven :=) Fast först måste han bli bra i bogen!
Härliga bilder, riktigt roligt och se eftersom jag inte kunde åka ner själv.
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
#46 jo, så var det nog :)
Fick bara för mig att han hette Taktur

Vad har hänt med pålles bog? :(