Sigma objektiv
Jag ska snart köpa en Nikon D80 med ett 18-135 objektiv. Sen när jag ska köpa ett större objektiv så har jag funderat på ett Sigma 135-400/4,5-5,6 DG APO RF. Är det ett bra objektiv? Någon som har ett sånt kanske?
Jag skulle inte köpt det till hästfotografering, du kommer med största sannolikhet behöva stativ för att få till skärpan vid 300-400, och ljusstyrkan är inte den bästa. Tror att du kan få objektiv som är bättre lämpade till hästfotografering för de pengarna!
Tror att du kommer komma alldreles för nära också. Jag har ett 70-300 som jag ibland kommer för nära med…

Okej tack för svaren ^^ Nåt annat objektiv ni har att rekomendera? Eftersom objektivet som kommer med kameran går till 135mm så känns det lite onödigt med ett som bara går till 200.. så vill ha nåt som går till 300 då, men jag vill helst inte tappa för mkt mellan 135 och det minsta på andra objektivet…
Det finns 70-300 objektiv, kolla på ett sånt :)

Har hittat ett nikon 70-300 fär ca 4800 och ett tamron 70-300 för ca 1500.. ska man satsa på nikons dyrare? är det stor skillnad mellan dom?

finns reccencion om tamronet tror jag.
#5 Jag skulle satsa på Nikons dyrare tror jag, Nikons har bildstabilisering, snabbare autofokus skulle jag tro och jag misstänker att det inte ger särskilt mycket kromatisk aberration som jag har hört att Tamronet gör.
Jag skulle också ta Nikons dyrare.
Ska du köpa kameran ny eller begagnad?

Jag ska köpa den ny, från dustin ^^

tamron, snurrar som tusan, jag är galen på mitt :P fotar nu mera manuellt -.-
men jag har fått vad jag har betalat för ^^
Jag skulle då bara satsa på huset och ett bättre objektiv från början.