Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 690 ggr
Canonball
0

Hopptävling 6/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit och fotat på en hopptävling för första gången med systemkamera, Nikon D80. Hade objektiv på 70-300 mm (Tamron) och Nikorr 18-55 mm objektiv på. Blev personligen ganska nöjd med bilderna, det var bra ljus ute :) Men eftersom det vara första gången jag tog hoppkort, kritisera snällt!

Lektons hästen Timon på 60 cm KM.

Canonball
0

Privathästen Dingo 50 cm.

Var tvungen att "halshugga" ryttaren då hennes ansikte var rätt tydligt, vill inte lägga ut på personer jag inte känner :(

Canonball
0

Den otåliga ponnyn Bugatti tittar ut ur sin box.

Canonball
0

Fernet 1 meter

Canonball
0

Sista bilden: Privathästen Fernet 1 m.

Varsegoda att komentera!

Marija
0

Min favorit är #2. Gillar hästens uttryck, mycket fin!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Canonball
0

#5 Tackar :)

Canonball
0

Här är en redigering av #3. Tycks?

Hehe har fått "kamera-arm". Träningsverk!

SofiaGenne
0

#4 Blir min favorit, dom andra bilderna säger mig inte så mycket. Gillar Ferros uppblick, och Lina ser otroligt konsentrerad ut!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
0

#7 Näe, orginalet bättre. Men ändå inte helt okej för min smak, fel tidpunkt i galoppen, ser ut som om han ska "ramla" framlänges..

DOCK, vet jag inte om det var jättebra gjort att "ligga" ner vid gruset precis utanför paddocken, med tanke på att hästar är djur som är misstänksamma av sig, som lätt skulle bli rädda och ex. stnna pga det? bara en sak att tänka på i framtiden, att kanske bättre att testa sånt på ex. träning/privatfotografering! För man vet ju aldrig hur vissa hästar kan reagera.. Och det är inte så kul om det råkar vara ens fel sedan om hästen skyggar ex :)

MVH

Canonball
0

#8 Okej, tack :)

Canonball
0

#9 Okej, men inget hände i alla fall :/

SofiaGenne
0

#11 Det var ju tur! :)  Men nu vet du ju tills nästa gång.. För det ääär inte roligt om man råkar vara orsaken till någon avflygning, skyggning elr vidare :)

MVH

Canonball
0

#12 Nej, dte kan jag tänka mig :/

FeliciaS
0

Kommenterar lite snabbt :)

Bild 1, tagen i bra del av språnget. Tyvärr lite suddig och jag hade gärna sett att den var tagen snett framifrån och inte rakt framifrån.

Bild 2, Bilden känns lite sne och jag hade velat se mer av hindret och förgrunden samt ryttarens huvud (du hade kunnat sätta en prick på ansiktet eller sudda ut det).

Bild 3, Söt och charmig ;)

Bild 4, Rolig bild med fina färger.

Bild 5, Min favorit! Jättefin bild, skarp och fina färger med bra uttryck hos ekipaget. Hade velat se lite mer av hindret på höger sida.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Canonball
0

#14 Tack så mycket :)

Lagerquist
0

Tokgillar #2 oerhört mkt känsla. De andra känns lite "jaha", lite vanliga sådär. Så #2 utmärker sig, med stil ;)

Canonball
0

#16 Hehe visste att den bilden skulle uppskattas :D Det tänkte jag på när jag tog den :) Tack :)

Alexandra13
0

3 an är min favorit :D Vet inte varför den bara är det ^^

Magster
0

#12 Det lyckades jag orsaka när jag gick brevid paddocken så fick hästen syn på mig och hoppa till. Hehehe. Pinsamt värre.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Canonball
0

#18 Menar du "#3" eller den tredje bilden? Tack!

jojjehanna
0

#2 och #3 gillade jag. Tycker om hästen som kikar över boxen och så det annorlunda underifrån perspektivet i #3.

olympiathurfjell
0

skr bilderna är bra. Men du kunde tatt med huvet på ryttaren tkr ja.

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

LovisaJacobsson
0

#2 Är helt klart min favorit. Härlig bild!

Canonball
0

Tack <3

SofiaGenne
0

#19 Haha, det är pinsamt värre med sånt x)

MVH