Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 3136 ggr
Loviiisa
0

Welshutställning Salsta 13/8 - 08

Tänkte lägga upp några bilder från Lokalutställningen för Welshponnyer på Salsta Gård som var nu i helgen. En dag med varierande väder men mkt. trevlig atmosfär och en mängd vackra hästar! Bodde hos en kompis natten lör-sön och hade turen att få åka med ett Welshstuteri hela vägen hem, en bilresa på ca 4,5h ;P Trött och sönderbränd var man på kvällen men att dagen varit så kul vägde upp det hela.

Utrustning som användes: Canon EOS 40D + EF 70-200/2.8 L, samtliga bilder här är fottade med bländare 2.8 och ISO från 100-250. Slutartider från 3200-5000.

Loviiisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sal01.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0

Sal03.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0

Sal09.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0

sal12.jpg picture by llfoto

Loviiisa
0

sal06.jpg picture by llfoto

Anna
0

#1 och #2 är fantastiska, speciellt #2! Wow!

Skulle önska att du behållit grimskaftet/tygeln på #3. Något starka kontraster också kanske.

#4 och #5 är också fina (lite väl kvadratiska beskärningar?) men inte i närheten av #2.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jojjehanna
0

Men man MÅSTE ju skriva ut namnen för sådana avelsnördar som mig ;-). Sér att #1 är BIS Broughton Replica, borde säkert fatta vem #2 och #5 är också men kommer inte på det utan att ha sett katalogen. Vet du?

FeliciaS
0

Wow vilka fina bilder!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Loviiisa
0

#6 Tackar! Kanske kan ladda upp orginalet med tyglarna, är så trött nu så jag vet inte riktigt vad jag tänker med.

#7 Ja jag tyckte väl det var något jag glömt xD Jo 1.an är Broughton Replica, 5.an är Fourjoys Llinos. Övriga vet jag dock inte ännu, glömde ta ett program och resultaten har inte kommit upp på swf ännu.

Anna
0

#9 Kommer du till Welsh Riks i nybro? :)

annaattlid.se

Loviiisa
0

Givetvis! Det är ju årets höjdpunkt, båda dagarna blir det, tillsammans med Malin Trotsig :)

Anna
0

Härligt, håller med om att det är en av årets höjdpunkter =)

annaattlid.se

Yessica
0

Jäääklar vilka snygga bilder! :D <3

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

ZABA
0

FANTASTISKA BILDER!!! Mina finns här och är inte i närheten av att vara lika proffsiga. Å andra sidan har jag heller inte på långa vägar lika avancerade kameror som Loviiisa.

Nr 2 borde vara Bostorp Te'Behag. (se även sv/vt bild)

Nr 3 är Nattens Rasputin.

Nr 4 är Ekbäckens Japonica.

LOVIIISA: Knäppte du kort på nummer 33 (fuxföl, wpb) och/eller nummer 43 (rskm, sektion B valack)?? 

#7 Håller med!! Namnet räcket oftast för nu går det ju så smidigt att söka härstamningar och annat på nätet.

underbaraste
0

#2 är så fantastisk! Har nog inte sett en bättre "utställningsbild" någonsin!

Hannapanna
0

men.. undrar om inte tvåan är Salstas Sweet Pea?

Jättefina bilder!

ZABA
0

#16 RÄTT. Jag kom på det efter ett tag….

Loviiisa
0

Tack alla för era kommentarer! Det värmer jättemycket!

Och likaså tack för hjälp med hästidentifiering ;P Brukar vara noggrann med att införskaffa ett program, men jag fick tydligen solsting den här gången Oskyldig

#14 På fuxåringen har jag bilder, har säkerligen bilder på rödskimmeln också. Ska sortera upp bilderna under veckan så jag vet vem som är vem och hittar lite lättare. Ska försöka ladda upp ytterligare lite bilder de närmsta dagarna så jag kan lägga ut på Welshponny i fokus också.

ZABA
0

#18 Fast det är ett fuxFÖL som jag undrar över. Welsh partbred som sprattlade runt i ringen.

Marija
0

Wow, var precis vad jag tänkte när jag såg #2.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Loviiisa
0

#19 Var det fölet som visades upp tillsammans med stoet? För i sådanna fall var det nog precis när jag fick tag på en gaffel och kunde äta min lunch.. Så oturligt nog i sådanna fall så är det den där 1-2 hästen jag har missat. Men ska dubbelkolla.

ZABA
0

#21 Japp, det fölet var det.

Väntar med spänning på uppdatering av dina fotoalbum!!!

Loviiisa
0

#22 Då ser det rätt mörkt ut, men ska kolla igenom noggrannt en extra gång. I helgen är jag äntligen ledig då ska försöka få upp så mkt. jag kan dels från framförallt från Bjärsjöla och Salsta, men kanske även från Ljungby.

Malin-Trotsig
0

Åååh så äckligt snygga bilder så jag dånar. Mer civiliserad kritik kan du få när jag är hemma igenom. Jag skulle nog tagit det där objektivet och lagt en falukorv i kartongen istället. Du hade väl aldrig märkt skillnad ;)
Nej skämt åsido, underbara bilder som borde publiceras i Ridsport, minst.

Hannybee
0

Gillade #1 och #2 bäst, ursnygga! :D

Trollis-
0

Alla bilder var superfina! Men gillar mest #1 och #2! :D Helt underbara!

jojjehanna
0

#24 Ridsport publicerar inte referat från lokalutställningarna längre, bara från riks. Men de kan ju publiceras i andra sammanhang i o f s.

il-PHOTO
0

Hej Lovisa!
Har inte haft någon chans att kommentera dina bilder,
och vill säga att dom blev riktigt lyckade! Men huvudbilden
på skimmelstoet slår alla de andra, riktigt snygg!

Kram
//Ida

elinnn
0

Älskar 2:an, helt underbar!