Kritik Ridhusbilder!

Vad hade du för inställningar?

jadu.. slutartiden låg väl på 25-40, Iso på 400 nästan hela tiden.. Sen minns jag inte, ändrade sedan när jag gick ut. Använde S iaf, om nån inte listat ut det hitills.

Okej, den gången jag fotade i ridhus var i onsdags och då använde jag ISO 1600, Slutartiden låg mellan 60-125 och bländaren var på 4.0. Men ett högre ISO-tal är väl att föredra!
kritik hur? jag tyckte #0 såg "människan" vääldigt stel ut..

föredra högre iso-tal, hur tänker du då?
Jag försöker få de med så lite brus som möjligt, och använda längre slutartid, vilket har fungerat ganska bra på dessa bilder enligt mig.
okej, *jagärlitetrögfattad* hur menar du :P ?

Bilderna jag bifogat har jag tatt med ISO 1600 och jag tycker inte alls att det blir så mycket brusigare!
Men vet inte hur Nikon kameror är, då jag själv har en Canon.
Länk till bilderna! Då bilderna blir förminskade och dåligare när jag bifogar de här.

mitt inlägg #10 var till Anna johassonn
Nikon har mer brus på högre ISO-tal.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Okej, tyckte väl att jag hört det någonstans! Nu fick jag det bekräftat ;P Men det va ju annars synd.

#12 Tycker att det känns som om Nikons blir lite brusigare, men jag kanske har fel? Ska prova med högre ISO någon annan gång och se hur stor skillnad det blir.

Gör det ;) Det bästa är att pröva!

japp ;)
Och jag skriver så långsamt så jag hann inte se Attlids inlägg xD Men iaf. Ska prova nästa gång.
Nån som har något att säga om bilderna?
Min NikonD80 tar as goa bilder inomhus ._. UTAN BRUS.

men nu har jag inte en D80 utan en D50 ._. Grejt huh? ;)

Vad elakt det där lät, förlåt
Det är inte mega stor skillnad :) Tänk på ett högt Isotal! :) och använd kanske inställningen "skymmningskort" eller ngt ;)
#14 Det sägs så… Men fotade ca 250 bilder i ridhus på ISO 800-1600 och alla bilderna blev godkända med bra skärpa. Canon smetar ut bilderna mer vid höga ISO tror jag.

Det är inte bara ISO:t som gör bilden ;) Även bländare, slutartid och annat sätter sin prägel på hur bilden blir i slutändan. Sedan är det också skillnad på t.ex. ridhus och ridhus. (Ljus och annat)
Jag har ingen erfarenhet utav Nikon och kan därför inte säga något om dem, men jag tycker att min Canon duger bra åt mig och min hobbyfotografering "inomhus".
Vad heter hästen i #2? Fuxen alltså.

Sassi tror jag
#26 Okej då var det inte den jag tänkte på :)
putt