Reklamera bilder
Jag har har en kund som köpt bilder av mig vid ett flertal tillfällen och kunden har flera flera gånger kontaktat mig efter att hon fått sina bilder och sagt att bilderna är skadade, antingen att de är repade eller att de är vikta. Jag skickar alltid mina bilder väl förpackade med både papper och extra kartong runt om bilderna och stoppar de sedan i en "fotokartong" (Ni vet som man får från tex korthuset)
Jag märker alltid paketen med " Innehåller foto får ej vikas" tydligt.
Kunden har fått nya bilder gratis förut men nu börjar jag tröttna,
jag har aldrig förut haft problem med att bilderna blivit skadade, detta är den enda kunden som hört av sig om det. Nu senast hon hörde av sig så bad jag henne att hon skulle skicka tillbaka de skadade bilderna så jag fick se på de innan jag skickade nya, visst kan jag begära det?
Är det någon annan som råkat ut för samma sak? Hur gör ni?
Tacksam för hjälp!
Ja du kan begära att hon skickar tillbaka de gamla!
Har inte varit med om samma sak. Däremot när jag skickade utskrifter som en tjej beställt värda sammanlagt ca 700:- hade jag problem med skrivaren och visste att kvaliteten inte blev 100% och var även orolig att bläcket skulle släppa, men tvingades leverera ändå. Då skickade jag med en CD-skiva gratis som innehöll bilderna i digitalt format samt erbjöd henne nya utskrifter ifall de andra inte höll kvaliteten.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag tycker det hör till god sed att visa upp varför man inte är nöjd.
Jag har själv fått framkallade bilder som inte varit speciellt bra. Men gick in och visade dem, så då fick jag nya på typ 5min.
Jag tycker du ska be kunden skicka tillbaka dem.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag tycker att du ska be kunden att skicka tillbaka bilderna eftersom det är bara hon/han som har klagat och ett flertal gånger. Det kan ju också vara så att kunden gärna vill ha gratisbilder, man kan ju aldrig veta om det händer ett flertal gånger.
En gång har en kund klagat över att bilderna var vikta men då skickade jag tillbaka nya bilder + små albumbilder och då kom de fram hela och fina :)

#3 Precis är rädd att det är därför hon säger att de är fel på dem…
Hon har inte hört av sig efter att ja sa att hon skulle skicka tillbaka bilderna….konstigt…hmm
Tänk på det att om hon bestämmer sig att skicka tillbaka bilderna så kanske hon är så full i fan att hon viker dem själv också bara för att få nya.. Det finns ju människor till allt.
Själv har jag aldrig vart med om det men har heller inte behövt skicka bilder ännu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Absolut kräva att hon skickar tillbaka! Är det en gång så ok, är det två så blir jag misstänksam.
De som reklamerat till mig (olika anledningar) har alltid frågat om de ska skicka tillbaka bildne, eller så kommer den tillbaka ändå. Hinner jag säga till så säger jag att de inte behöver. Ingen har nånsin klagat två ggr.
Två ggr har bildpaket inte kommit fram alls och en gång har ett rör varit skadat. Det är allt på mer än 600 skick.
Håller med övriga. Jag har skickat en ny bild en gång, då erbjöd sig kunden att skicka tillbaka bilden men jag sa att hon ej behövde. Enda gången jag haft problem på MASSOR av utskick, men jag skickar alltid i pappryggkuvert.
säj att hon ska skicka tebax de gamla innan hon får nya. konstit att de är "vikta" far aldrig fått vikt post.
Fasst dom på posten kan vara ena riktiga jävlar ändå. Jag hadde skickat efter bilder till mig själv via ett fotoföretag, då hadde nå på posten tagit eller något liknande bilderna, ås jag fick dem aldrig "/ Men som andra sagt, begär att få tillbacka dem först :)
#9 det skickas (eller åtminstone innan digitalkamerans tid: skickades) otroligt många foton på posten. Det finns (fanns) en speciell avdelning på posten för borttappade foton, dvs foton som tex ramlat ur kuvert. Jag var en gång med om att foton jag skickade till en kompis inte kom fram för att kuvertet hade gått sönder. Jag efterlyste då dessa på posten och fick beskriva dem. Typ: 20 foton på hästar, på baksidan finns en etikett med Fotograf:JL etc etc. Dessa foton kom faktiskt tillrätta om jag inte minns helt fel. Men att någon på posten skulle sitta och stjäla dina foton har jag svårt att tro. Det går snabbt i brevsorteringsmaskinen (jag har varit på studiebesök på postterminalen) och om ett kuvert fastnar kan det gå sönder så att innehållet ramlar ut. Det är straffbart för brevbärare att öppna andras brev så dina har nog inte stulits av personalen på posten utan bara råkat ut för en olycka.
#10 Jo men jag fick nån bereftelse på att mn inte kunde finna kameran (var en engångskamera) låg i sån där påse förståss. Och att dom beklagade, men antigen var det någon som snott dem/slängt dem eller liknande. Men vi fick pengar i ersättning av dom. :) Men jag vet själv att dt är lätt att tsaker åker ner på golvet och så .:)