Har du kamera nere i stallet?
Har du din kameran nere i stallet med hästarna och så?
Min kamera blir jätte smutsig. vet inte om det kan bero på det eller något annat?
Blir eran smutsig ?
Det beror ju på hur man använder den i stallet. Om man tex. står i en dammig paddock/dammigt ridhus så blir kameran riktigt smutsig. Allt fastnar på den men om man bara fotar lite i hagen brukar inte den bli särskilt smutsig.
Har den inte så mycket uppe i stallet pga dam osv, men som #1 säger, kan den bli skiten i dammigt ridhus/paddock. Men man får väl se till att vara där det ryker som minst.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

ja har den alltid med mig i stallet, fasst jag brukar ha väskan ståendes i farmors hus (dom har gården).. så den är inne, men när ja ska fota så kan ja ha den i stallet. det har alldrig varit dammigt, det kan bero på att de är en "lada" de står i, så det är bra luft hela tiden. vi har inget ridhus, så det talar för sig själv. vi har alltså bara travare så de tränas endast ute, så där går det att fota.. ;)
men jag menar om man vill fota i ridhus osv. hur ska man göra då ?
ska man inte gå ner till hästarna då eller eftersom det är skitigare där. fasst man har den i en väska?
#4 Menar du att stå på banan och fota?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
på läktaren :)
Om jag inte skall rida själv men far till ridskolan av någon orsak har jag alltid kameran med mig. Har annars alltid kameran runt halsen när jag rider ut (förutom på ridskolan). Har ju ingen egen häst så jag far inte så ofta till stallet utan att jag ska rida så jag har alltid kameran med mig.
Jag har med mig kameran till stallet då och då. Om jag står i t.ex. en dammig paddock och fotograferar blir givetvis kameran också dammig, men det brkar räcka med att torka av den med en torr handduk för att få bort det på utsidan. När jag tycker att det behövs blåser jag rent sensorn med en blåsbälg.

Jag har med kameran till stallet när det är tävlingar eller när jag ska privatfotografera någon. Kommer alltid hem med en hästluktadedammig kamera, men det är något man får stå ut med i hästfotograferingsvärlden ;)
Gör som Emelie med Blåsbälg på insidan av kameran, på utsidan räcker det med lite fintputsning, sedan är den som ny =D
Jag har aldrig med min D200n till stallet när jag ska rida/göra sysslorna. Är på tok för rädd om den :p D50n åker med rätt ofta dock, vill fota lite i hagarna och så.
Ska jag fota på tävlingar har jag självklart D200 med mig! Men dammar det t.ex vänder jag mig alltid bort för att skydda den. Fast D200 är ju vädertätad så det ska inte vara någon fara om det dammar lite.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Systemen har jag aldrig med mig till Snörpa, men kompakten åker med i fickan/midjeväskan varje gång. Till Kreles har jag med mig systemen ibland, lämnar den i väskan i stallet när jag rider och fotar utomhus efteråt, eller så ber jag någon fota när jag rider på ridbanan

Jag har med kameran till stallet ibland. Men då står den ju i väskan när jag inte fotar, och så fotar jag inte där det är mest smuts.
Har inte alls ofta med mig akemran till hästarna. Och om jag har med den så lämnar jag den i sadelkammaren :) Rider i ett privatstall så det är ingen fara att nån kommer och tar den :)

Jag har ju stallet på våran gård, men om jag ska ut och rida brukar jag vanligtvis inte ha med den, men någon gång har jag haft den med och fotat när hästarna rullade sig efter ridpasset :)
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Jag har med min EOS 350D lite varstans. Den tål det mesta men ska nog ändå lämna in den till Canon för en rengöring inom kort.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
bara när jag ska fota. Annars får den ligga i sin väska i sadelkammaren :P
# 15
hur lämnar man in den ?
hade tänk göra samma med min