NFSM 26 juli, kritik
Andra dagen på New Forest SM idag! Så otroligt varmt. Gick upp 06.30 och åkte iväg vid 07.20, framme vid 8 ungefär.
Sedan dess har jag & min kompis fotat nästan enbart dressyr på den ursnygga framridningsbanan, överallt annars var det otroligt starkt ljus som förstörde massa bilder.
Vill gärna ha kritik på följande foton! Nikon D200 samt Nikon AF-ED 80-200/2,8D användes.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Gillar hur du beskurit men färgerna känns rätt matta.
#2 Rätt del av steget och extremt tjusiga färger
#3 Också väldigt fina färger, bilden känns bra att titta på, men staketen drar åt sig lite för mycket uppmärksamhet
#4 Snyggaste bilden av de du lade upp. Gillar speciellt rallar rosorna i bakgrunden, men skulle vilja ha bort staketet.
//Elin
#1 Håller med Elin här!
#2 Den här tycker jag om! Gillar dammet som virvlar upp, härliga färger också!
#3 Även denna är fin, fina färger även här!
#4 Den här gillar jag bäst! Jättesnyggt med blommorna i bakrunden, bra steg osv. :)
Rätt korta kommentarer & kanske inte så mycket kritik direkt, men bra jobbat! :)
Bild nummer 2 var grym, dammet gör bilden. Men jag tycker du bör förstärka dammet genom att ex. ljusa upp det lite eller ha aningens mer kontraster i bilden. Då tror jag att den blir ännu snyggare. Även första bilden var snygg, men funderar på om du inte borde beskära så att nosremmen inte alls kommer med i bild. De andra bilderna var också fina, men tilltalade mig inte som de första två gjorde.
http://www.regret-nothing.com
Fast jag tycker att #2 skulle varit snyggare om benparet hade varit öppet mot oss.
#8 Tog hinkvis med sådana bilder också men gillar att variera lite… :) Just den här gillar jag dammet på!

#1: Tycker det var väldigt bra att det vart lite starkare färger på pannluggen. Annars håller jag med Elin att det var lite matta färger. #2: Verkligen, lyckad bild! Dammet gjorde mycket i bilden, bra bakrund & ljus. #3: Denna bild var också väldigt fin, tycker färgerna är fina här också! #4: Denna bild är nog min favorit ändå! Jättesnyggt med den lila/rosa bakrunden, bra steg & riktigt fint ljus!
Kanske ingen kritik direkt men tycker inte det fanns något som jag kunde hitta i bilderna, tycker alla var jättefina!
Lagom med bilder att kommentera :)
#1 Tycker inte jättemycket om bilden, men ljuset som faller över pannluggen är otroligt härligt! Annars känns bilden lite tråkig.
#2 Håller med Monday.
#3 Fina färger! Känns som om det händer något i bilden, till skillnad från #2 som känns lugnare.
#4 Min favorit! Vackert ljus, underbara färger (det rosa passar in sååå bra!).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jättefina bilder allihopa! Jag undrar, har du några bilder på min kompis, Regina Tell, och hennes ponny Madock? Skulle vara jättesnällt om du kunde lägga upp dom, så jag bara kunde visa, sen kan jag höra med henne om hon skulle vilja köpa bilderna. :)
#12 Fotade tyvärr nästan ingenting när själva dressyrtävlingarna var - ljuset på banorna var riktigt tråkigt. Så jag fotade mest framridningen, och har därför ingen startlista att gå efter. Om du berättar hur de ser ut ska jag försöka hitta bilder på dem :)
Tack alla!
#14 Vet du om hon startade dressyr och/eller hopp? Vilka dagar?
#15 Jag vet att hon var där hela helgen, vet dock inte om hon tävlade alla dagarna, tror knappast hon gjorde det i denna värmen. Hur som helst, jag är iaf helt säker på att hon startade i hoppningen. Hon sa även att hon fick en rosett i någon utställning nu under NFSM'et.
_Putt?
_Kanske ska fortsätta över mejl istället för att komma alltför OT här? :)