Säljes: System, två objektiv + tillbehör
Måste sälja min digitala systemkamera, Samsung GX 1L, då jag har 'växt ur' den och ska uppgradera mig så jag får ut något av fotograferingen. Jag säljer inte bara kameran utan till den två objektiv, ett 18-55mm och ett 50-200mm och självklart motljusskydd till båda ;), en liten kameraväska, ett uv-filter, ett 512mb minneskort, trådutlösare, två lithiumbatterier med laddare och allt som följde med kameran när jag köpte den. Vill du att jag berättar mer om den, så är det bara att säga till.
Pris: 5000:- (kan diskuteras vid snabb affär)
Nedan kommer lite bilder tagna med kameran ^^

Hur länge har du haft den och hur många exponeringar har du tagit? ;P

#6 Fick den julen 06 och jag har tagit nästan 8000 exponeringar ^^

Väldigt fina bilder du tagit med den :) Jag är nämligen ute efter systemis ^^ Jag e inte duktig och undrar därför om du kan rekomendera kameran till mig? tar den alla objektiv ? Kommrt kameran hålla länge? x) (hörde någonstans att man skulle kolla med exponeringar bla bla bla och att de kunde försämra något xD)

#8 Tack så mkt ^^ Okej. ja det är en jätte bra nybörjar kamera, men det fungerar utmärkt även när man blivit bättre. Den tar samsungs egna objektiv, och vad jag vet alla pentax objektiven. Den har som sagt gått ca 8000 exponeringar, och jag tror att den kommer hålla för minst 50 000, om inte mer, så det är rätt mkt kvar :P

#9 Oj x) Jo, då kommer den hålla länge x) Synd att de inte ingick ett zoom obejktiv "/ Då tror jag jag hade tagit den direkt. Men vi får se xP

#9 Det gör det. ett 18-55 och ett 50-200 ^^

#11 Oj xO Nu e jag ute och cyklar, har fått "kamerasting" kollat på för mkt kameror x''D Jadu, nu får jag ta mig en funderare.. Hade ju siktat på en Nikon men asså denna kamera tar ju dunderfina bilder x') Har dom stort utval på objektiv? (så de inte e svårt att hitta)

#12 Hehe okej xP Ja asså den är i samma klass som en nikon d40/d50 ungefär. Vad jag vet ska alla pentax objektiv funka, och sen tror jag även det finns en hel del sigma objektiv som passar. Så det är ett rätt stort utbud. Pentax och sigma säljs lite var som helst, sen vill man ha samsungs egna, så tror jag man måste beställa från nätet ^^

#13 Okej :) (sorry om jag frågar så mycket men jag kan typ inget) Kan man ha Pentax även om dom e typ så typ Pentax 70-300mm till Canon står det kan man ha endå då?

#14 Det är helt okej ^^ jag tror inte att pentax gör objetiv till canon, men annars ska alla pentax objektiv fungera till kameran ^^

#15 Okejjs ^^ Jadu, jag får fundera x) Vad är lägsta pris?

#16 Jag kan nog sänka mig 4700 ^^

#18 Okejjs ^^ Går den att skicka också? ^^ Bor nämligen i skåne x)

#18 Absolut ^^

#19 bra :) Men ja, jag får väll snacka med pappa ^^ ut och leta objektiv får jag också göra ;D Se om det finns att köpa till ^^ Men om någon annan är intresserad så tkr jag du ska sälja ;D Det är nämligen inte säkert att jag kan då mitt pris egentligen var 4500kr MAX

#20 med 50-200 objektivet så kommer man rätt långt, inte för att jag har testat ett 300, men jag har bara känt att jag velat ha längre vid några få tillfällen ^^ okej, men du jag kan faktiskt tänka mig att sänka till 4500 ^^ för din skull ;) men jag måste oxå prata med min pappa imorrn.

#21 Jo, 50-200mm är bra men när man fotar på en rid bana som är ca 250m bred så gäller de att ha rejält zoom xD Tack <3 Men jag ska också de ;D De vorre också trevligt om du kunde fixa någon bild på de du säljer så man kan få en liten bild av hur grejerna ser ut ;D

#22 Jo, ja jag vet inte riktigt hur stor ridbanan på närmsta ridklubb är, men det kanske behövs längre ;P Jag har en bild på det, men den är tagen med digitalkameran, och jag har inte lyckats hitta data sladden till den ännu xP men jag ska leta imorrn, nu är jag för trött ^^

#23 Det är lungt x) Bara den kommer inom 1 vecka x'D

#24 jadå det ska jag se till å fixa XP

# 25 bra ;D

#26 ska bara rota igenom alla sladdar vi pappas dator, så ska jag allt se till att hitta sladden ^^

#27 Det är lungt ;D

#29 Vad ska du köpa för kamera istället?
Vilket märke?

#30 Jag ska köpa en Nikon D80 ^^
#31 Det gör du rätt i ;)

#32 Ja det tycker jag med. Har 'smitit' in i fotobutiker rätt ofta och testat att hålla i den, älskar greppet ^^

#29 Det ser fint ut :) Men asså tror tyvär inte jag e intresserad "/ Jag har en annan biligare pågång men han måste kolla så det funkar att posta det. Tyvär, men jag hör av mig om de ej blir något köp.

#34 Okej, men asså jag kan sänka mig för jag måste verkligen få min kamera såld..

#35 Tyvär, asså hade ingen anig om att pappa ringt till han med kameran och sagt vi var intresserade. Men som sagt jag hör av mig om de inte blir något där.

#36 Okej :/

#37 Sorry "/

#38 det är okej. jag kan ju inte direkt tvinga dig att köpa den ;) men jag hoppas att det inte blir nåt av det andra köpet ^^

#39 Okejs ;D

#40 Men om det blir så att du köper den andra kameran, kan du väl säga till, så jag vet !?

#41 Självklart ;) Annars vore jag ju elak :S Och de vill väll ingen vara

#42 Va bra, tack ^^ nä jag tycker iaf inte att du är elak, av det jag märkt ;P

#43 Tack ^^ Du e inte heller elak x)

#44 Hehe tack xP Men du, när ungefär tror du att du vet om köpet blir av med den andra kameran??

OT: Jag har byggt upp den där hemsidan åt dig och du har inte betalat! Förstår du inte att jag ska ha betalt?
Det var säkert ett halvår sedan, jag kan anmäla dig!………….
#46 Det där tycker jag du kan sköta via pm.

#45 Hmm, jag har ingen aning. "/ Ska fråga pappa när han kommer hem.