Fota galopp imorgon?
Någon här som ska fota galopptävlingarna imorgon på Göteborgs galopp? (Säve)
Jag har själv råkat anmäla mig till en träningsklass/testklass med Mahjong. XD Så självklart skulle det vara roligt med bilder! Har ingen aning om när loppet går, men vi ska samlas i ledringer 16.15. Har inte heller någon aning om hur långt eller om det är en bit på gräsbanan eller kanske sandbanan? Bifogar en karta. Där det oranga sträcket är, är sandbanan. Troligen där det blir, men vet som sagt inte. Och nej, haha, jag kommer inte att ha galoppsadel. Jag kmr köra på hoppsadel. Dt är ändå bara test typ :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Hade tänkt komma, men nu är jag lite osäker på om jag hinner eftersom jag har insläppet i stallet bl.a..
Jo, jag hörde dt :) Men MLI då, nu blir jag bra besviken 
MVH
Haha, jag vill jätte gärna komma, men är på landet, kan iof ta bussen ner, hur ligger det till med tider åså?

"råkat" ? ;) Kommer säkert gå bra, lycka till :)
Nej, jag ska på släktträff.
#3 Jag vet faktiskt inte mer än att vi ska samlas runt klockan 16.15. Men det är stora galopptävlingar fram tills dess!
#4 Haha, jao asså "råkat". Vi är ju inte precis galopptörer ;)
#5 Vad tråkigt, men ha så kul på träffen!
MVH
#6 Vart du tvungen o svara så sent, haha, men jag hinner tyvärr inte, en beställning på en målning kom upp och den måste vara klar imorgon *stress*
Jag kommer kanske :D
Får se om någon kan köra mig x)
#7 Gah, var inte hemma innan :/
Okeej, vad tråkigt! Eller ja, att du inte kan komma alltså. Ha så skoj med målningen xd
#8 OKej :D Thorsen skulle nog dit :p?
MVH

Jag måste bara fråga. Hur har du råkt anmäla er? ;)
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Jag hade tänkt åka dit, men vi kom hem igår och ska åka till Frankrike på onsdag. Får väl fota galopp där istället :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 Haha, nämen "råkat". Du vet, vi tävlar liksom DRESSYR på reg. nivå & lite hopp, haha så åker vi ut o ska försöka komma runt i galopp på en jäkla bana, haha ;D
MVH

#12 Okej ;D Haha

Gu va kul med galopptävling=)
Haha ja :D
Nu åker jag, heja på att min häst vågar galoppa! xD
MVH

#15 Lycka till! :D

#15 Lycka till!
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

ja lycka till!! :)
Lycka till! Är väldigt nyfiken hur det kommer gå för er ^^
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#9 träffa henne på Ica, o hon stanna hemma, så det blev ingen galopp >_<
Lycka till :D
Föresten lycka till föstås (även om de e typ nu du rider) xD
Som 22#, lycka till även om det är typ nu du rider xD

Har fotat dig idag, som du kanske vet x) <3

Nyfiken, hur gick det? :D
Vill jag också veta och såklart om det finsn vill vi se bilder =)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Ohh, nu vill vi veta hur det gick :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Heeeej alla ivriga barn!
Nu är jag hemma!
Först när dt var framridning så var jag lite osäker på hur jag skulle köra.. vi skrittade fram länge i ledvolten, men där var det i princip bara skritt. Men jag var ju tvungen att få honom att mjukna i mun & nacka o så, så jag tjuvtravade lite (a) & kort halt - galopp - halt o sånt. Sen gick vi ner till banan, och joggade dom lite neråt. Jag fick leda start-volten, så de 4 andra ekipagen skrittade efter mig, vi vände upp, ställde oss några sekunder, sen var det "RID".
Full fart, och det första jag gör är att tappa ena stigbygeln? så jävla typiskt mig asså xD men fångar den snabbt, och sitter som en jävla kråka o driver ponnyn frammåt, han var inte alls taggad för det här kändes det som, inte för sekunden. Han blev jättetrött mot slutet, men innan målgång tog vi dom sista krafterna o körde förbi motståndarna, 2:a plats :D Dt var ju ingen "riktig" placering, för dt var ju ett träningslopp, men ändå liksom 2a :D
3 av 5 startande var typ sånna som höll på med galopp tror jag, för dom hade galoppsadlar, sådanna träns, och klädsel. Hästarna hoppade på stället och var HELT galna. En brun ponny sprang fort som fasen, shit vad tränad den måste va! Min ponny med världens mage & inte just nu så bra kondis, var ändå SUPERDUKTIG bland dessa :D
SÖKER BILDER - alla ni som var där o fota - SKICKA!
Vill du se film? länk: http://www.youtube.com/watch?v=vWa6gSkDXPo
Glöm inte KOMMENTERA! :D
Kan ju tilllägga att jag faktikst stog upp i princip hela vägen, sedan imot slutet fick jag komma tbx lite i sadeln för att ge han lite sista kraft frammåt, så vi kom före dom andra =D
En bild från Julia Jinstrand, mitt i upploppet, FULL FART dvs!
MVH
Kan ju påpeka att han som sagt sprang mot utgången sedan när vi skulle raca förbi där, så drf jag har ett sånt tygeltag xd
MVH
Wow, måste varit riktigt häftigt! Grattis igen =D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#28 Grattis till en andra plats! :D Det är ju jättebra, speciellt för att vara första gången (Jag antar att det är första gången ;D)

Grattis! :D
Grattis! Skulle också vilja prova på galopp..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Grattis =D

Grattis till andraplatsen! :D
Grattis :D såg på filmen när ni var klara tjejej/killen som hade en vit häst brevid dig, gud vad hon/han ryckte i hästens mun när den ville äta gräs :/

Fast man vet ju inte "bakgrunden" till varför hon ryckte.
Kanske hade hon bett hästen vänligt men bestämt tidigare men den lyssnade inte? Vad ska man göra då? :)
Hatar sånt där ;) När det ska kommenteras och man inte har en jäkla aning om varför denne gör som den gör.
Vad rolitg :)

Vad roligt! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Åh, tvåa plats är ju inte alls pjåkigt! Och som Mahjong, vackre Mahjong, var så pigg efter loppet när ni skritt/travade.. xD Jag älskar när hästar lyfter på svansen och visar upp sig! Egentligen gillar jag inte araber så jättemkt, som jag antar att han är, men han är ju underbar! :) Ni passar verkligen bra ihop!
Wow, grattis! :) Vad skoj!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#37 ja självklart, men personligen tyckte jag att det såg ut som hon ryckte hårt.

Grattis! :D Gu va kul, såg jättefint ut på filmen ju :D

#37 Jag håller med, det verkade som om hon kanske var arg för att hon inte vann eller nåt (om hon inte vann såklart) och kanske tar ut sin irritation på hästen lite?

#37 Även om hästen inte lyssnar ska man ALDRIG rycka den i munnen. För mig är det som djurplågeri nästan.

Nu är jag knappast för att man ska "rycka i munnen" eller skada hästen på något sätt (Observera det) - Men Jag tycker att man ska passa sig oehört noga för att slänga ur sig "Djurplågare" till folk.
Djurplågeri är ett väldigt, väldigt starkt ord.
Kommer ihåg att jag blev kallad djurplågare för att jag hade regntäcke (utan foder) på min nyhelrakade häst i april.
(Som förövrigt hade blivit utsläppt utan täcke morgonen innan, när jag kom ut och skulle hämta honom från hagen stog han och skakade duktigt mycket - det ser jag som djurplågeri däremot) Ringde både veterinär och ET och frågade om det var så att det var djurplågeri att ha på honom täcket.
Fick svar nej från båda två. 
Tack tack :D
Han var riktigt duktig, haha!
Ni som snackar "rycka upp huvvet när hästen drar o äter" - Btw så kan jag ju påpeka att hon ryckte upp hästen för att den, precis som alla andra hästarna skulle vara olydiga och dra ner huvudet och äta. Rycket ser nog starkare ut än vad det var också. Jag ryckte också upp Mahjong när han GÅNG PÅ GÅNG dök ner, (synd också på filmen) det är FÖRBJUDET när jag håller på med honom, då ska han inte hålla på så. Ni kan starta en ny tråd om ni tycker det är viktigt att prata om det.
MVH

Precis! Det är det jag försöker få fram - vet man inte bakgrund kan man inte kommentera.
Min häst får inte äta med bett i munnen, that's it.
Jag menar - man rycker inte hästen "Bara för att".
Nog med OT från detta ämne.
#48 Förstår vad du menar & håller med dig :)
Eller hur, så äre ;P
Btw här är en bild från galoppen, tagen av Ceciliajacboson. Jag & Mahjong utmanar i upploppet typ, o lyckas komma oss förbi :)
(Ni får ursäkta min sits osv, men jag sitter faktiskt i en vanlig hoppsadel + att ponnyn inte har jättebra kondis & stor betesmage för tillfället, så han behöver lite extra knuff framm, så får komma tillbaka lite med överlivet för att kunna driva fram det sista när han blev trött ;) )
MVH

#46 Jag påstod aldrig att varken du eller hon på filmen var djurplågare, men vad jag vill säga att jag hellre drar upp huvudet försiktigt, nu kanske det ser ut att hon rycker oerhört starkt i filmen - men jag skulle aldrig rycka starkt iaf, även om det beteendet är oacceptabelt, för jag tror inte att hästen lär sig något av det tills nästa gång.
Nej nu ska jag ta och hålla mun, kapade tråden lite, men jag uttrycker bara mina egna åsikter.

Måste också tilläga: Jag håller med om att man inte ska döma på varken filmer eller bilder, men men, jag pratar om det i allmänhet, och inte bara om hon på filmen :)