Nikon D40/D60
Hejsan!
Finns säkert någon tråd om det här men jag kan då inte hitta någon..
Jag är nybörjare och ska köpa mig en systemkamera, och jag har bestämt mig för att det ska vara en NIKON, Jag kommer mest fotografera trav så kameran måste kunna ta bra rörelsebilder.
Har kollat bilder från en D40 och dom ser ju bra ut men inte jättebra och bilderna från D60 var bättre, men en D80 tror jag blir för dyr.
Men vad tycker ni, ska jag lägga ut lite extra pengar på en bättre kamera eller ska jag nöja mig med en kamera som tar bra bilder??
//Ellen
Själv har jag en D60 och är supernöjd, perfekt som första systemkamera, tar bra bilder osv :) tycker helt klart att du ska satsa på den :)

#1 är den lätt att ta kort med?? med inställningar och sånt??

#2 Det finns ju oxå D40x för typ samma pris som en D60, fast vad jag vet är nog D40x bättre ^^
#2 personligen tycker jag att der är en kamera som har lätta inställningar osv :)
Jag tycket att du ska välja en Canon ist.
Men om du måste ha en Nikon, ta en D80. Då kan du växa mer och slipper byta kamera efter ett år. Det är så mycket mer värt.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Håller med #5, dessutom så om du vill ha autofokus med någon utan de nikon-modellerna du nämde, så kommer du att få lägga ut mer pengar på objektiv. Eftersomatt dom modellerna inte har inbyggd autofokus i kamerahuset.
Eller visst är dom objektiven dyrare?

Jag har Nikon D40x :) Jag tycker den är riktigt bra :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg

#6 Jo, dom är lite dyrare. Men det beror ju på hur många objektiv hon tänker köpa.
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Jag tycker du ska satsa på en D80 alt. en begagnad D50.
Vad menar du med "Har kollat bilder från en D40 och dom ser ju bra ut men inte jättebra och bilderna från D60 var bättre"?
Det har ju mycket med objektivet och - om inte främst - med fotografen att göra. Men du kanske kollade på recensionsbilder från typ cyberphoto (där är bilderna likadana men fotade med olika kameror)?