Putsa kameran?
Halloj alla glada! :)
Jo, jag har en fråga vad använder just DU för att hålla din kamera i topp trim? Jag har flera "glasögon dukar" som jag använder till att rengöra min lins är det bra? Har du något tips om hur man håller linsen och LCD-skärmen ren på bästa sätt? Alla tips uppskattas <3 :) Måste verkligen få lite tips från alla er där ute ^^
Jag har ett displayskydd i plast till D200 (medföljde vi köpet) som jag har på skärmen hela tiden, men tar av ibland och rengör.
Den övre displayerna på båda kamerorna + D50's skärm putsar jag regelbundet med putsdukar.
Linserna putsar jag också av med putsdukar efter varje användning.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 Ok ^^ Vet du om det finns något "medel" man kan använda på linsen elr så? :)
Hmm, jao! alltså, nån som vet om vanlig fönsterputs skulle funka?
Drar in trädgårdsslangen och spolar av allt, går snabbt också!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#4 Kan man verkligen ta vatten på linsen och kameran och sånt? O.o
Om det ens skulle funka med att ta trädgårdsslangen skulle jag inte ens provat o.O' Låter.. läskigt, haha!

#7 håller med x')
Haha, fattade ni inte att hon drev? ;)

Maggan har den bästa humorn verkligen :D

#9 Trode först hon va seriös men fattade sedan ;D
HAHAHAH! *asg* xd
hahahahaha seriöst? jag fatta direkt att hon skämta.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus

#14 Man vet ju aldrig? xD men hade hon andvänt vattenslangen så hade hon nog inte haft någon kamera kvar,,
#4 hahaha, bästa idag! x)
Hahaha, åh detta gav mig ett gott skratt! Ni är för roliga <3
För att lugna alla barn, jag skojade om vattenslangen!
Jag putsar min kamera med microfiberdukar och har en mirakeltrasa till själva kamerahuset, så rengör jag min kamera, inte på något annat sjukt sätt.
Medarbetare på Hästfoto.

#16 Din lurifax x'''D
Jag putsade sannerligen mina objektivlinser idag, med fönsterputs, och nån såndär duk som följer med till glasögon. Funkade perfekt! Värsta budgetversionen.
#17 Hoppas verkligen inte att du testade det! Var lite rädd för det att några skulle bah "Men Maggan vet vad hon gör! Då kan jag också göra så!".
Men om sagt, vatten och kameror är väl inte den bästa kombinationen precis :P
#18 Klart det borde funka! Linserna är ju av glas och det är ju fönstar och glasögonglas också!
Medarbetare på Hästfoto.
#19, hon kanske plockade på ett undervattenshusskydd (vad det nu heter) HAHA, fast då skulle kameran kanske inte bli så fruktansvärt ren.
Jodå, det var det jag tänkte, och det funkade ypperligt. Skönt att slippa spendera en massa pengar på massa dyra rengöringsgrejjer.
Nån som har koll på hur mkt det kostar att skicka in kameran för rengöring? Tänkte på spegeln osv.
Putsar av displayerna, filtrena och objektivlinseran med en putsduk och lite rengöringsvätska.
Såklart jag förstog att hon skämtade, haha! :)
Vad har man isf undervattenhus till? ^^

Så man kan ta fönsterputs på linsen och skärmen??
#23 Jadå! Men spraya alltid på en putsduk först ist för att spraya direkt på glaset.
Medarbetare på Hästfoto.

#24 Vågar man de ?
#25 Om du tar väldigt lite är det ingen fara! Och bara på det yttre linserna.
Medarbetare på Hästfoto.

#26 Ok. hmm. jag vet inte om jag vågar x''D