Nya iFokus: Lansering
Om allt går som planerat så kommer Nya iFokus lanseras natten mellan torsdag och fredag. Det är väldigt mycket som är nytt och förbättrat. Inte minst är de personliga sidorna mycket mycket bättre!
Till en början kommer det säkert kännas väldigt ovant med det nya, men vi värdar har kört den nya versionen hela sommaren och gillar det, så ge det lite tid.
Trots att det är ordentligt testat så kan det så klart dyka upp ett och annat fel. Om ni stöter på något fel, skriv gärna en rad på Support iFokus så fixar gänget bakom iFokus det så fort de bara kan.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Längtar…
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Ska bli kul med nytt :)
Åhh! Spännande :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kul! Längtar jätte mycket! :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg

Spännande :D
skoojj :D

Spännande med nytt utseende. Är det nya svårt och krångligt att lära sig?
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#7 Det är ungefär samma upplägg som innan så det borde inte vara alltför svårt!
Ska bli härligt, har börjat vant mig vid den nya versionen nu så =)

åh, intressant =D
spännande :)
Snyft, ajg hatar sånt här! Gammla bdb in my heart :'(
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#12 Hoppas verkligen inte att jag blir lika besviken denna gång, som när nya bdb lanserades…
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag har fortfarande inte vant mig vid det nya upplägget :P Men det kommer väl!

Spännande :)

Spännande :) Hoppas man gillar det nya utseendet ;)
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!
jag minns inte ens hur de gammla såg ut xd men längtar mktmkt :D
Va kul :D Hoppas inte det blir som med bdb då xD

Visst kommer det vara lite annorlunda om man jämför med hur det är nu, men tror ni kommer vänja er rätt fort. Det gjorde iaf jag.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Kul med annorlunda :)
Det ska bli spännande, men som med andra forum och communities brukar jag var aväldigt skeptisk i början men man vänjer sig.

Spännande :D
spännande … (=
Tycker tyvärr inte alls om den nya layouten, och blev lite besviken över att sidhuvud-bilden är i s/v, tycker det ger ett så tråkigt intryck. :(
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#25 Jag kände samma som du ang. layouten när jag fick se den för första gången. Jag vande mig fort, förhoppningsvis gör du också det.
Ang. sidhuvudet är det ju något som inte ska stjäla uppmärksamhet utan vara stilrent! Fokus ligger ju på fotona vi laddar upp här, inte på sidhuvudet. De hade redan valt ett annat sidhuvud till sajten som jag inte visste om, även det var i svartvitt. Så jag mejlade in lite förslag och det var endast detta som gick igenom.

För mig känns det mycket rörigt just nu, jag trycker fel och sånt.. Men jag hoppas att jag vänjer mig snart.
#26, Självklart ska inte sidhuvudet stjäla uppmärksamheten och som du säger ska det vara stilrent, men därmed inte sagt att det behöver vara ett tråkigt sidhuvud. Hade det varit en trevlig bild i färg så hade det sett betydligt mer inbjudande ut. Men det är min åsikt. :)
#27, Samma här..
Jag håller nog med MLphoto, gillar inte riktigt detta sidhuvud.. Wilda ser arg ut och att bilden är i svartvitt gör bilden dystrare, och det är inte precis det intryck man vill ha av sajten. Menmen, det är vad jag tycker ;)
#28, 29 Håller med…
Jag tycker faktiskt det är väldigt onödigt att haka upp sig på en sådan sak som sidhuvudet. Allting har varit otroligt stressande för mig som Sajtvärd eftersom sajten var tvungen att ha ett sidhuvud innan igår natt och det fick jag veta dagen innan. Dessutom har Jesper & jag delade åsikter om sidhuvudet, helt klart - han ville ha en annan bild och jag ville ha en som han inte tyckte dög. Då fick det bli den här som i princip var den enda båda kunde tänka sig.
Är sidhuvudet det enda ni har att prata om? Det finns inget positivt med sajten?
Klart det finns positiva saker, men det var väl sidhuvudet som berörde oss mest som vi bestämde för att nämna först.
Jag tycker sajten känns rörig nu men man vänjer sig förhoppningsvis. Annars verkar det som det finns massa trevliga funktioner, bara man lär sig dom.
Absolut, jag förstår att ni tänker på sidhuvudet först eftersom det är det första man ser ;) Men det är ändå diskussionerna och bilderna vi ska lägga fokus på!
Jag tycker att det finns massvis med positiva saker, känns mycket modernare och frächare! =)
Men nu får vi väl ge er? Vad spelar sidhuvudet för roll? Är ni här för att se sidhuvudet eller för att diskutera hästfoto?
Ni ska veta att det är inte bara vi på hästfoto som bestämmer sidhuvud utan också Jesper som sköter layouterna på iFokus och han tyckte denna bild var den enda som han kunde tänka sig, inga andra förslag gick igenom.
Vad spelar det egentligen för större roll om sidhuvudet inte ser ut som ni önskade? Hitta en ny bild och några andra tycker inte om den. Detta är ett omöjligt ämne att diskutera då det inte spelar någon större roll hur vi vänder och vrider på det för det kommer alltid vara nån som inte gillar resultatet.
Själv så är jag väldigt konservativ av mig men jag lever med detta och tycker att siduhuvudet aldrig sett bättre ut!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag gillar sidhuvudet jättemycket!=)
Självklart finn det positiva saker med den nya versionen - jag gillar i princip allting. Dock var sidhuvudet det första jag såg, därav kommenterade jag det. Efter ett tag vänjer man sig och nu tycker jag det passar in riktigt bra!
#35, Det är ju inte bara menat som kritik åt er heller, utan även de utomstående som läser, och tex Jesper. Vi är medlemmar, och då anser jag att man borde få säga ris som ros eftersom sajten faktiskt är till för oss alla. Precis som du inte förstår varför vi "tjatar" så förstår inte jag varför du blir sur över att vi säger vad vi tycker om allt det nya. Vi kommenterar ju faktiskt den nya looken för att den nästa gång skall kunna bli ÄNNU bättre.
För övrigt tycker jag sajten blev alldeles för rörig, men det betyder ju inte att man inte vänjer sig! :)

Är jag den enda här som tycker sidhuvudet är riktigt fin?
Wilda ser så sagolik, nästan som en enhörning. Och att den är svartvit tycker jag passar in, kanske gör just hastfoto.ifokus lite annorlunda, kan inte minnas att jag sett en annan iFokus sida med en svart vit bild? Och jag tror faktiskt inte någon dömer en sida p.g.a sidhuvudet…
#40 Jag personligen håller med dig ang sidhuvudet :)
Det är OMÖJLIGT att få ett sidhuvud som alla gillar. Hade man tagit en anna bild hade vissa gillat den och vissa inte - så är det.
#38 Amen!
Jag tycker inte om sidhuvudet (oklippt är ju bilden fin, men här tycker jag bara den ger ett argt intryck), däremot tycker jag inte alls illa om layouten!! Har inte klickat runt så mkt än, men det känns inte svårt och omständigt, och om än färgschemat inte är någon favorit så känns det helt okej. :)
själv blev jag förvånad när jag tryckte upp hästfoto igår kväll, hade helt och fullt glömt bort den nya lanseringen! ;)
ang. sidhuvudet så tycker jag det passar ganska bra in här, snyggt med svart vitt tycker jag, tror det hade blivit lite för plottrigt i färg, men det är ju min mening ;)
för övrigt tycker jag som de flesta att det är lite rörigt, men ändå bättre. det finns fler och bättre funktioner och man vänjer sig ändå med rörigheten efter ett tag, jag minns ju när nya bilddagboken lanserades, även om den var ett smärre fiasko så tror jag att detta blir riktigt bra! (=

Nu när ni ändå pratar om sidhuvudet så kom jag precis på ett förslag till nästa gång (När det nu är xD). Vore det inte lite kul med en kamera som fotar på en häst? Om ni fattar? Skulle inte det passa till hästfoto? :) Hehe ;)
Det som jag har märkt nu (som är lite sämre) är att innan scrollade man i trådarna och då var det nära till de andra trådarna men nu måste man scrolla upp så långt för att kunna byta tråd.
Lite jobbigt att behöva trycka på Homeknappen hela tiden om man kanske sitta med datorn ute och inte har med sig datormusen.
#46 Man kan också trycka på "Upp till inläggslistan" som står under det sista inlägget :)
Det är inte bara nackdelar med att inte använda iframes - en stor fördel är att en URL till sidan man är inne på står i adressfältet direkt. Har man iframes måste man öppna tråden i exempelvis ny flik eller öppna dess egenskaper för att få fram en länk till sidan. Så på så vis är det smidigare!