Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 353 ggr
SofiaGenne
0

Logga på bilder som bränns på CD?

Som rubriken lyder, så undrar jag om ni säljer era digitala bilder på CD skiva med er logga på, eller får bilden vara helt fri?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

LindaKarlstrom
0

om kunden betalat för bilderna sätter jag självklart ingen logga :)

Anna
0

Jag sätter inte logga på bilder jag säljer, förutom om kunden inte vill att jag ska ha namnteckning på eller liknande (har faktiskt hänt att de velat det).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

SofiaGenne
0

Och ja, jag tänker på betalande kunder ;)

MVH

denisesalomonsson
0

Har inte sålt än, men om det händer skulle jag inte sätta dit logga om bilden/bilderna är köpta :)

Emelie-G
0

Nej, ingen logga på sålda bilder.

Cavello
0

Nej, ingen logga på digitala bilder.

SofiaGenne
0

Följdfråga - hur tänker ni då? Det är ju i princip fritt fram för personen att få in bilden på datorn, publicera på olika hemsidor, kan ev sälja vidare osv. Har ni något speciellt kontrakt eller bara sägs-ord isf?

MVH

Anna
0

Jag meddelar alla mina kunder att det inte är OK att sprida på nätet utan att ha frågat mig först. Vill de publicera på bilddagboken och andra sidor får de skriva dit mitt namn och min hemsideadress under bilden. Ska de ut på andra hemsidor tar jag en liten extraavgift.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cavello
0

#7 Jag låter ryttarna använda mina små provbilder gratis, det uppskattas mycket speciellt av alla som har bilddagboken. Orginalbilderna får också användas på tex. bilddagboken och privata hemsidor utan extra kostnad. Har inga avtal med kunderna men litar på att de inte sprider bilderna vidare eller säljer :)

Yessica
0

Har inte sålt några än, utan skickat via mejl, då har jag satt loggan på. Men kommer inte sätta logga på på sålda bilder. Och kommer nog inte ha avtal heller, bara säga att det  inte är okej att sälja vidare etc :) Har säkert missat ngt jag tänkt på men men ;D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi