Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 547 ggr
HBKbruden
0

Ljusstarkt telezoom

Jag står nu i en fundering inför vintern att införskaffa ett nytt ljusstarkt telezoom till min Pentax K10D. Frågan är vad man ska välja? Idag har jag ett sigma 70-300 4,5-5.6 och det kommer inte att räcka till i ridhus.

Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro till Pentax AF

Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro till Pentax AF

Pentax SMC-DA* 60-250/4 ED (IF) SDM (Beräknas in i mitten av december, vad kommer priset ligga på tror ni?) Räcker 4 i lägsta bländare? Några andra förslag. Tack i förhand.

Anna
0

Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro har jag hört mycket gott om. Magster här på forumet har det fast med Canonfattning :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

HBKbruden
0

Okej. Jaa jag har hört gott om alla. men du som vet, räcker alltid upp till 200 på tävling?

Anna
0

Jag har ett Nikkor 80-200/2,8 och jag tycker 200 räcker bra. Ibland önskar man att man hade mer men det går alltid att beskära =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

HBKbruden
0

Okej, jaa det är ju sant :)

HBKbruden
0

Ingen mer kommentar?

Emelie-G
0

Jag har Sigmat, och har recenserat det här :)

Magster
0

Jag har Tamronet jag!
Inveg det idag på Ryttarstadion, är inte 100% nöjd med fokusen men med manuellt blev det helt underbart! Jättebra färger och hanterar ljuset super!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

HBKbruden
0

Vad svårt detta känns. Både tamron och sigma skrämmer en med sina måndagsexemplar också. Jag får ta en funderare.

Emelie-G
0

Det bästa är kanske om du kan köpa det i en fotobutik där du har möjlighet att testa just ditt exemplar innan du köper det?

HBKbruden
0

Jo jag får försöka göra det. Problemet är att jag bor i en väldigt liten ort och det stora utbudet inte finns här. Vad köpte ni era?

Emelie-G
0

Jag köpte begagnat, och hade turen att slippa måndagsexemplar.

HBKbruden
0

Jag har nu hittat ett begangnat ett år gammalt. Startat en egen tråd om det men det är ett Sigma 70-200mm F2.8 EX DG till Pentax med alla tillbehör. 5500:- + frakt. Vad tycker ni? Rimligt pris? Objektivet finns inte på marknaden idag vad jag kan hitta.