Ljusstarkt telezoom
Jag står nu i en fundering inför vintern att införskaffa ett nytt ljusstarkt telezoom till min Pentax K10D. Frågan är vad man ska välja? Idag har jag ett sigma 70-300 4,5-5.6 och det kommer inte att räcka till i ridhus.
Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro till Pentax AF
Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro till Pentax AF
Pentax SMC-DA* 60-250/4 ED (IF) SDM (Beräknas in i mitten av december, vad kommer priset ligga på tror ni?) Räcker 4 i lägsta bländare? Några andra förslag. Tack i förhand.
Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro har jag hört mycket gott om. Magster här på forumet har det fast med Canonfattning :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okej. Jaa jag har hört gott om alla. men du som vet, räcker alltid upp till 200 på tävling?
Jag har ett Nikkor 80-200/2,8 och jag tycker 200 räcker bra. Ibland önskar man att man hade mer men det går alltid att beskära =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okej, jaa det är ju sant :)
Ingen mer kommentar?
Jag har Tamronet jag!
Inveg det idag på Ryttarstadion, är inte 100% nöjd med fokusen men med manuellt blev det helt underbart! Jättebra färger och hanterar ljuset super!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Vad svårt detta känns. Både tamron och sigma skrämmer en med sina måndagsexemplar också. Jag får ta en funderare.
Det bästa är kanske om du kan köpa det i en fotobutik där du har möjlighet att testa just ditt exemplar innan du köper det?
Jo jag får försöka göra det. Problemet är att jag bor i en väldigt liten ort och det stora utbudet inte finns här. Vad köpte ni era?
Jag köpte begagnat, och hade turen att slippa måndagsexemplar.
Jag har nu hittat ett begangnat ett år gammalt. Startat en egen tråd om det men det är ett Sigma 70-200mm F2.8 EX DG till Pentax med alla tillbehör. 5500:- + frakt. Vad tycker ni? Rimligt pris? Objektivet finns inte på marknaden idag vad jag kan hitta.