Welsh Riks 2/8 i Nybro
Förra helgen var jag iväg med Ronja (Ronyah här på ifokus) till Riks utställningen i Nybro. Det var väldigt spännande och såklart jätte roligt att vara där även om vädret inte var på topp då det växlades mellan regn,moln och sol. Det har tagit en tid att gå igenom alla och har inte riktigt haft den tiden så därför kommer bilderna lite sent, men skulle gärna vilja ha lite kritik på dessa fyra bilder som jag blev lite extra nöjd med, och självklart lite tips vad jag ska tänka på mera till nästa gång! :)
Jag tycker du har lyckats ta trevliga och fina porträtt, men samtliga bilder känns lite oskarpa. Dina bilder har fin bakgrund och bländarvärdet är lagom.
Bild 1 - Härlig bild med regnet ;) Kan ljusas upp en aning samt öka kontrasten och mättnaden lite.
Bild 2 - Vill ha mer luft över öronen, bilden kan även beskäras lite tajtare nertill.
Bild 3 - Lite mer luft dit hästen tittar och beskäras lite tajtare nertill, så att inte slutet på bogen/början på benen kommer med.
Bild 4 - Synd att tygeln syns så mycket, bilden känns lite kornig. Annars jättefin.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack för kritiken, ska tänka igeom/fixa det du skrev om beskärningar ect ect :)
Men att dom är lite oskarpa förstår jag inte då jag fixat upp dom en anningn effter förminskningen och jag själv tycker inte dom är för oskarpa. Går jag i med mera skärpa blir dom korniga istället.
#6 Okej, nu ser de inte lika oskarpa ut (hade en annan dator igår) ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Gillar bilderna! De blev bra trots det dåliga vädret :)
Bild 1 gillar jag! Bra vinkel och hästen har ett fint uttryck. Lite tråkiga färger kanske, men på något sätt så tycker jag inte att det gör så mycket. Gillar att regnet syns, det ger en viss känslapå något sätt.
Bild 2 Gillar uttrycket du har fångat hos hästen. Hade gärna velat se mer luft över hästen, annars en fin bild!
Bild 3 Jag gillar att man inte ser så mycket av tygeln. Stör mig lite på staketet i bakgrunden men sådant är ju inte lätt att göra något åt på utställningar. Hade gärna velat se att du beskar lite mer nertill.
Bild 4 Det är synd att handen och tygeln syns så mycket, men det är också en sådan sak som man inte kan göra så mycket åt. Gillar beskärningen på denna bild, även om lite mer luft framför inte hade skadat, men det är inte så lätt då man i så fall hade fått se mer utav armen.
#8 Tack för kritiken :) Ska kolla upp beskärningen på 2-3.
Nån mer som har nått att tilläga?