Akut hjälp!
Hejhej! :) Det är så att jag ska köpa ett objektiv (70-300) Men innan vi köper något så sa min pappa att han ville ni kunniga där ute skulle säga ert. Är de ett bra längzooms objektiv? De är väll inte Makro? Snälla, jag behöver er hjälp ni kan kolla här och säga om det är OK. Vad menar dom med i "macro läge" 95 cm?
Hej.
Jag har testat det och det är okej för dem låga pengarna. Ljusinsläppet är ju lite sämre men för dem pengarna så tror jag att det är prisvärt!
Jo den har en närgräns på 95 cm på macro läget. Vilket innebär att du får skärpa om du är 95 cm från motivet.
Ha det bra
MVH: Oliver

MER HJÄLP!?! Är macro-läget dom pratar om som man ställer in på kameran elr är de på objektivet? På ett "riktigt" macro objektiv så har jag hört att man inte kan zooma, är de sant?
#2 På objektivet finns ett "macroläge" och som #1 nämner förkortas då närgränsen och du kan komma närmare motivet. Men det är absolut inget macroobjektiv (och macroobjektiv är oftast (alltid?) fasta, ja. Och då går det inte att zooma.) då objektivet inte avbildar i skala 1:1, det är alltså ett fuskmacro som endast fungerar mellan 180 och 300mm om jag inte minns alldeles fel.

Tack. :) Någon av er som har Sigma 70-300 4-5,6 DG som kan reomendera mig detta ? Jag fotar hoppning/dressyr/körning på långt avstånd (hoppbanan är ca. 200m bred) elr ska jag satsa på 55-200?

putt