Nikon D3?
Hejhej, jag undrar om någon här inne har en Nikon D3? Eller om någon vet något om den, lite allt möjligt bara. Jag har googlat lite, men jag har inte hittat något om hur den är,som ungefär hur lätt/svår är den att använda?, Hur bra/mindre bra bilder blir det om det är lite mörkare ute? Hur tålig är den? och baralite allmännt sånnt.
Och hur mycket pengar är den värd enligt er? Jag har fått ett erbjudande, och undrar baa lite allmännt vad som är ett lagomt pris för ett sådant kamerahus (inget objektiv med), hon som har kameran har endast använt den en gång, så den är helt i nyskick. Jag vill inte säga vilket pris jag har blivit erbjuden just nu, eftersom jag vill höra vad ni tycker är lagomt.
Och anledningen till att hon säljer den är att hon har börjat jobba för företag, och de har bättre och större utrustning, kameran är jättefint skick som sagt, ny. Och hon säger att den fungerade bra när hon använde den, en gång som sagt..

Första frågan.
Är du verkligen i behov av just en D3?
Du vet att du inte bör använda tex dessa Sigma/tamron 70-300 3,5-5,6 till den etc.
Canons motsvarighet 1Ds kräver att man använder optik frånL-serien för att göra huset rättvist.
Så sammanfattningsvis undrar jag. Har du optiken eller pengar till optik som gör huset rättvist?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#1 haha, jag har ingen aning, jag ska ju köpa ny kamera, och eftersom jag fick ett erbjudande just nu så tänkte jag bara att jag kunde vel fråga och höra lite. Så i behov av just en D3 är jag nog inte. men jag menar, 12.000:- har hört att nypris är ganska så högt endå, så jag tycker det var värt en fundering i alla fall.
Nä, jag har inte optiken nu, men jag har pengarna isåfall.
Men jag är så himla osäker på det, står på Canons sida jag och jag har tänkt köpa en canon senare för bla. dessa pengarna.
Men jag ska få pröva D3an snart, får se, jag tänker trots allt inte ha en kamera jag inte gillar. :P
12 000:- låter snarare som en billig D300?
Säger som #3. En nästan ny D3 är värd så mycket mer än 12.000 - verkar som om det är något skumt med det hela.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

njä, asså jag känner henne och har gjort det i flera år, och hon ville hellre använda företagets utrustning än sitt eget kamerahus, objektiven behåller hon dock. Men jag bestämde mig nyss, och jag ska inte köpa den endå. Så nu ska hon sälja den till någon annan. Satt och tänkte, jag stog brevid henne ett tag när hon fotade med den kameran och jag vill minnas att det var något konstigt.. hm.
men nä, det går bra att ta bort tråden då jag inte behöver någon info om kameran nu mer.