Hur mycket har du tjänat?
Hur mycket har du tjänat på ditt fotograferande? (Alltså bildförsäljning och liknande)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hittills?
Svårt. Runt 5.000-6.000kr kanske, då bara under det senaste året (började sälja förra året i aril) Förväntas sälja mer iår.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Faktiskt ingenting ;) Jag har alltid gett bort bilder till ekipage och liknande (: Ska börja sälja bilder i år ^^
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Har inte börjat sälja och marknadsföra mig själv riktigt.. Men jag har sålt bilder för 700.- då bara data bilder + två som jag skrev ut själv på vår kassa skrivare xD Fick även mat och bensinpengar av tjejen :)
Så hittils: 700.-
Hoppas komma igång nu i mars med marknadsföringen så vi får väl se då om det blir någon efterfrågan eller icke :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

100 kr ;) Hehe.
Vet inte riktigt men det här året runt 5000kr. Men till sommaren blir det förhoppningsvis mer då jag ska sommarjobba för ett företag precis som Benjamin :)
150 kr xD

ingenting O.o så oproffessionell X)
Jag fick in ~6000:- under 2007.
Inte nånting då jag känner att mina bilder inte är av så bra kvalité att ja vill ta betalt för dem. Därför ger jag bort dem. Men nu när jag ska köpa en systemkamera den här månaden (jippi) eller nästa så kommer jag nog att börja sälja bilder till sommaren då jag lärt mig kameran :)
140 kr. Ska börja sälja mer i sommar förhoppningsvis :)

Hur mycket tar ni för era bilder? Och hur marknadsför ni er?
Har ju fotat en hel del men bilderna ligger bara på datorn här hemma.
~Jag tror på ödet~
Men när ni räknar vad ni tjänat, räknar ni bort utgifter då så att ni faktiskt gått plus de summor ni nämner? Om man tänker utgifter så är det ju tex resan till och från evenemanget, inköp av kamera, minneskort, batterier, etc. Framkallning av foton/inköp av fotopapper + färg till skrivare, etc etc.
Jag har bara sålt för 400kr än. I början tog jag 10kr/bilden, nu tar jag 30kr/bilden.
Och jag räknar bara de pengar jag har fått in, alltså inte vad jag tjänat eftersom jag inte har dragit av för något av det som jojjehanna nämner i #13.
#13 Kostnader för framkallning av foton samt buss/pendeltågkostnader var inräknat.
Med alla kostnader (köp av kamera, objektiv, minneskort, filter, rengöringskit) inräknat har jag nog gått -7000. Ajdå.
Under förra året ca 9000, inga kostnader inräknade :P
Inte ett öre :P
#16 gud!! det är ju råå mke O.o
#16 Shit :o Var får du alla kunder från? :o
/ ElinH
#17-18. 6500 är från polarbageriet ;)
Hittills i år har jag tjänat 800:-
Varför fick du pengar därifrån? ^^
#21. har jobbat åt dom :)
Fotat bröd lr? (A)
#23. Nope, personal. Sen har jag sålt ett foto åt dom oxå. Ska däremot fota bröd senare i vår ;)
Haha okej ;)

Sålt för ca 500kr men ska börja sälja ordenligt nu i vår :)
#13 Ja, utgifter för framkallning + bensinkostnader inräknade. :)
Säljer inte bilder.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
0:- ;D

Inte ett öre ;)
Under 2006 ca 7,000 kr. Under 2008 - inget ^^

Alltså ni 'storsäljare' kan ju köpa hur mkt som helst! ^^
Jag vet inte riktigt eftersom jag har inkluderat även de artiklar jag skriver i samma budget eftersom allt ingår i mitt företag. Men det var mitt bästa år hittills förra året. 
Inte ett öre, har ju inte fått några privatbeställningar än och folk verkar vara för blyga på tävlingar för att fråga :P
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag är för snäll och ger bort mina bilder men nu ska jag ta mig i kragen och sälja dem istället
Jag sitter här och funderar på priser.. det är så himla svårt!
Men i år ska det bli annorlunda!
Ingenting, Än iallafall :P Har gett bort bilder för det mästa men har kanske några på G ;)

Ni som har känat massor , Hur mycket säljer ni era bilder för ?

har tjänat… 40 kr xD Det var nån som ville köpa förra året eller vad det var, hon köpte två bilder.

5000 kanske.
Inte ett öre ^^ Har inte ens försökt . Men kanske blir nåt i sommar/höst ? (;
Hälsningar Vemsan
Än så länge kanske 700:-
Men om affischsäljandet går vägen blir det mer.

ingeting än så länge! :P
men det är många som har frågat, i fall jag vill komma och fotografera ^^ så det verkar som om jag kommer få in lite, + att jag hoppas ;P

Har bara gett bort bilder, men ska och fota till en bekant snart och för bilderna så ger hon mig en dressyrlektion ;) Dessutom får jag rida gratis på hennes häst nån gång ibland :P

Tycker det var en intressant tråd, puttar upp den lite.
Någon som fotograferat in pengar iår?:)
Har fått ihop minst 1500kr under 2008 fram till nu.

#47: Oj, bra jobbat!
Har fått in en hel del i år, nöjd :D
Hmm…. i år kanske 1300 eller nåt :)

400kr i år :)

haha. inte mkt :P Men jag har precis nu börjat designa vinnartavlor och även "grattiskort" som skickas till vinnare. Håller på att fixa iordning med hemmabanan i travet så att jag får stå i vinnarcirkeln och på innerplan och fota. Gör ju reklam för dom också.. ^^ haha
Jo, jag har fått ihop en hel del, men mest på texter tror jag.
iår jag jag nog fått in ca 1700 tror jag.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus

Haha bara 200 ke x') Men sedan har jag inte börjat seriöst, förräns nu då ;P
Jag har inte sålt en bild, så inget..
Förre året fick jag in ungefär 300 kr med min kompaktkamera ;)
/ ElinH
Nu har jag fått in ~2100:- från 1 januari 2008 tills nu.
Under 2008 har jag fått in cirka 2400 kr + har ett stuteri som vill köpa bilder så vi får se hur det går med det.
Får in ~1200kr nästa vecka. Första beställningarna för i år.
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Inget, eftersom jag inte anser att jag kan leverara tillräkligt bra bilder för att ta betalt för dem :P
Tja, det blev faktiskt många sköna 10.000:- för mig förra året i vinst, men då är det även på texter och inte bara på foton. Mycket skattas bort men så är det ju… Törs inte använda min vinst riktigt än förrän jag vet hur mycket som skattas bort och min andra dator med alla foton, etc på har precis dött. Tror dock inte innehållet är i fara.

Ingenting, Dock har jag tänkt att börja, bara jag får komma ut på lite tävlingar, håller på att sprar pengar till en ny kamera, så hoppas på lite fotojobb, i höst och under 2009.
Uppdaterar lite, har fått in ~2.500kr nu under Juli månad.
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Sedan 1 januari 2008 har jag nu fått in ca ~3500kr.
Och har inte fått betalning från Hippson uppdraget jag utfört åt dem än. :)
Runt 1000 kr. Sålde för första gången den 1 juni i år.

Runt 1000 kr här med (: Vilket är en ganska okej summa för att bara ha sålt i 2 månader nu :P

jag gav nästan bort mina bilder. har tjänat dryga 200 bara men då är inte skrivarbläcket borträknat och bläck är dyrt, resan är inte heller bortdragen för bensinen betalar mina snälla föräldrar.
men det var första gången jag sålde bilder och kan kanske vara bra att hitta några köpare innan priserna höjs.
Ingenting. Säljer inte bilder ännu, vill ha mer rutin och bli en bättre fotograf först. Målet är att börja sälja nästa år, men vi får se vad som händer.
250 :)
ingenting ännu då jag själv tycker att jag får fram inte så bra bilder :P
Omkring 550 kr
/ ElinH
800 kr :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Ingenting än. Planerar inte att börja sälja förrän hemsidan ligger uppe, dvs. till hösten… :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
sen januari 08 är det ca 5000 och då har jag inte fått betalt
för de senaste jobbet år stallmagasinet.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus

0.0 kr här (:
#75 betalar de bra?

#77 Sålde ett knippe bilder dit till en rasartikel för ngt år sedan. Tog 400 kr/bild (+ moms) då och det betalade dem utan att klaga.