Inställning vid ridsport?
Ja, vilken inställnin har du när du fotar hoppning? T ex. typ; porträtt, landskap? Inte för att man kanske använder dom, men det var bara exempel. Så vilken inställning använder du?
Kör numera bara på manuellt. Det blir allra bäst så. Då ställer jag alltid in så mycket som möjligt själv. Ibland kan jag låta kameran sköta slutartiden eller något annat moment själv men oftas kör jag på egen växel.
Annars är det ju sportläget som gäller vid hoppning och sport då saker händer fort.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Allt är manuellt, det är så mycket enklare än att ha något förvalt program..
Jag brukar köra på manuellt eller halvmanuellt.
Manuellt eller halvmanuellt..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag brukar köra på sportinställningen. Det är enklast tkr jag.

0Jag kör alltid på Manuellt på kameran ^^
Alltid M-läget, dvs helmanuellt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kör alltid helmanuellt (M alltså)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Fotar alltid på M :)
Även jag fotar helmanuellt.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag brukar fotografera helmanuellt, men ibland är jag slappis och då blir det sportläget :)

Även jag manuellt=)
Manuellt för mig med :)
Alltid manuellt, då det går för fort brukar jag dock låta skärkan jobba för sig själv så jag är säker på att skärpan sitter där den ska
brukar för det mesta köra på halvmanuellt. otroligt bekvämt men alla bilder blir inte toppenbra om man säger så. ibland fotar jag hel manuellt också fast är inte riktigt hundra på det än.
Hälsningar Vemsan
Kör alltid på programautomatik (dvs. halvmanuellt, kameran sköter slutartid och bländare), tycker det är smidigast för då kan man ändå fixa vitbalans, ISO osv. själv.

Fotar på A läge (dvs kameran väljer slutare efter mina övriga inställningar) eller M läge beroende på vad jag fotar.
Jag fotar på Sportinställningen, och numera har jag börjat så smått att fota manuellt/halvmanuellt också.