Studiobakgrunder
Jag sitter nu och funderar, funderar och funderar över vad jag ska ha med mig för bakgrudner/köpa inför kattutställningen jag ska fota på. (ska ta med studion) Den gråa och vita pappersbakgrunden ska självklart med. Funderar även på en blå, för maskade katter blir otroligt trista mot vit/grå bakgrund.
Jag funderar på att köpa den blåa färgen jag bifogat, den verkar ju vara rätt så lik denna. Är den fin?
Någon annan färg ni tycker att jag bara måste ha med?

Jag tycker den var jätteläcker!
Läcker färg, helt klart.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag tycker den är jättefin! :) Älskar himmelbakgrunder också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag såg precis i din blogg "Sky blue" och tycker den är snäppet vassare! ;)
Mvh Felicia

Såg också Sky Blue på din blogg och den tycker även jag var snyggare! Bättre "himmel" färg i den än den i denna tråden ;)
Ja Sky Blue var bättre!
men jag är rädd för att Sky Blue ska bli alldeles för gräll och skrikig i färgen :( Tycker oxå att den är snyggare på sätt och vis, men är som sagt rädd för att den ska bli för skrikig :(

Vad kostar respektive bakgrund?
Heaven kostar: 650/685 kr
Sky Blue kostar: 739kr
båda utan frakt inräknat. :)

Tycker att Sky Blue är finare, men som du säger kan den kanske vara för skrikig i färgen. Om den fanns i lite ljusare vore det snyggt, ungefär så som på bilden du länkade till kanske. För den känns nog ganska stark endå.
Men jag har ingen aning om vilket som passar bäst till katter i olika färger. Och jag hoppas det blir bra i slutändan! :) Lycka till! :)
Jag tror inte att den kommer bli för skrikig, jag tycker snarare den andra är för matt och på gränsen till för "mild", eller hur man kan uttrycka det, i färgen. Sky Blue är liksom klarare, tror det passar bättre ;)
Mvh Felicia

Tycker som alla andra att sky blue är snyggare, men oj vad sugen man blev på att köpa bakgrunder nu…
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

här är dom ihopklistrade bredvid varandra. Om det fanns ett mellanting mellan båda färgerna hade det varit ett lätt val. Men är som sagt var rädd för att den blåare ska bli alldeles för skrikig, men den ljusare är nästan lite för matt. Åhh. svårt! :/
Jag tycker faktiskt Sky Blue, för hur mycket jag än tittar så tycker jag att Heaven är påtok för gråaktig om man jämför med Sky Blue.
Men visst, jag har plåtat studio en del, dock aldrig katter så jag vet inte vad som framhäver en katt bäst.
Tror du kommer bli nöjd vilket som!

Har för mig att en som heter Åsa Petré har blå bakgrund i sin studio ibland när hon fotar katter. Jag kan inte komma in på hennes hemsida, men hon har en i alla fall, där kanske det syns lite vilken blå som passar katter bra. Även Alan Robinson är bra på kattfoto tycker jag.

Åsa Petrés hemsida : http://hem.spray.se/asa.petre/ :)
jag tror det blir den vänstra utav dom, sky blue :)
Nu har jag snokat rätt på ytterligare en blå. den vänstra är samma som tidigare, men den högra är utbytt. :)

Jag tycker nog fortfarande bäst om Sky Blue =P
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Heaven föll mej mest i smaken :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#19. Tycker jag med :)
Heaven kommer jag nog inte att köpa, för jag hittade den bakgrunden både på cyberphoto och scandinavianphoto. Men bilden på bakgrunden på dom båda hemsidorna skiljer sig så groteskt mycket att jag tror inte jag vågar köpa den bakgrunden. Ni får se här. Den vänstra är från Scandinavianphoto & den högra från cyberphoto.

#18 Den högra!