Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 862 ggr
Isak
0

Bildleverans?

När ni levererar bilder via CD/DVD, hur gör ni då?

Använder ni några speciella skivor?

Etiketterar ni skivorna?

Fodral?

Designar ni fodral med?

Vore kul och se hur ni gör…..

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Anna
0

Jag gör såhär:

• Bränner ut på CD-skivor, just nu har jag ett par ljusblå TDKskivor men brukar ha vita Maxell's.

• Skriver "foton på ……", på CD-skivan.

• Lägger ner den i ett skivfodral.

• Lägger ner fodralet i en förpackning som jag sedan postar till kundens adress.

Ska börja designa fodralen lite tror jag denna termin.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gigytffyvbk
0

samma som #1

Isak
0

Jag bränner ut bilderna på en lightscribe-skiva, sen vänder jag på skivan och etiketterar skivan i brännaren. Skriver något som har med bilderna/ordern på.

Sen sätter jag fast i skivan i ett vanlig DVD-case och designar omslaget till den.

Sen är jag lyhörd på kundens önskemål eftersom den kanske bara vill ha en vanlig skiva och en ficka att lägga den i.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Cavello
0

Såhär brukar jag göra:

• Bränner ner bilderna på TDK skiva
  • Skriver kundens namn på CD:n
  • Lägger i fodral och skriver ut min logbild som framsida
  • Postar i vadderat kuvert
Isak
0

Ni som inte säljer bilder får gärna berätta hur ni ska göra när ni börjar med det.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[PeterWem]
0

Använder även jag Lightscribe. Har märkt att ytskicktet inte är världens mest beständiga material. Vid mjukgörande plaster, så som vissa plastfickor, blir hela bilden till vitt mjöl.

Lininaa
0

Är det någon som skulle kunna skicka en länk till de skivor som ni använder? Behöver lite hjälp med priser på skivor, frakt o.s.v. nu då jag har tänkt utöka min prislista med möjligheter till att köpa bilder på CD och utskrifter.

Rekomenderar ni att posta i vadderade kuvert? Använder ni CD- eller DVD-skivor, och hur stor utrymme behövs?

Cavello
0

#7 Använder alltid vadderade kuvert. Annars kan vad som helst hända ;)

jojjehanna
0

Vi var me di en DVD-klubb ett tag där man fick hyra filmer och fick dem hemskickade i käcka specialgjorda kartongkuvert i rätt storlek. Sparade många av dssa (tyvärr inte alla) och anväder dem när jag skickar CD/DVD till folk.

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bränner ut fotona på en CD skriva, gör en etikett utav kundens önskemål och klistrar på, sen stoppar jag skivan i ett mjukt cd fodral som jag sen sätter i ett kuvert och pistar. :)

Bifogar en variant av en cd etikett, själva etiketten designar jag i photoshop (en sån bild jag bifogar) och sen så lägger jag till text och min logga på etiketten i ett speciellt program som jag sedan skriver ut från. :)

Anna
0

Även jag postar i vadderat kuvert.

annaattlid.se

ElinSvensson
0

hur gör ni med betalningen och så?
skickar ni innan ni har fått in pengarna, eller efter ?

Anna
0

#12 Har jag sålt till kunden förut kan jag skicka i förskott. Annars väntar jag.

annaattlid.se

ElinSvensson
0

#13 tack! =)
skickar ni via bankgiro eller postgiro ?

Anna
0

Jag tar emot betalningen via plusgiro, om det var det du menade?

annaattlid.se

ElinSvensson
0

okej, tack!

[MajaWrangstadh]
0

Var får ni tag i skivfodral?
Och hur gör ni när ni vadderar kuverten?

/Maja :)

LindaKarlstrom
0

#17. Jag köper färdigvadderade kuvert på OK :)

Cavello
0

#17 Skivfodral finns överallt tex. Clas Ohlson. Vadderade kuvert köper man direkt.

[MajaWrangstadh]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder ni er av typ sådana här?

Bästa bilden (a)

Cavello
0

#20 Ja, jag använder mig av sådana.

[MajaWrangstadh]
0

Ok :D Då blir det till att köpa sådana. Tack!

Flaxii
0

#5 Jag säljer inte bilder ännu, men planerar att snart börja göra det. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra, det är därför jag lusläser sådana här trådar ;)
Men när ni skickar CD-skivor med bilder, har ni då ett "riktigt" typ hårt CD-fodral, eller bara en liten CD-plastficka?

Cavello
0

#23 Använder ett hård fodral, annars är det ju risk att CD:n skadas.