New Forest SM 2008
Någon här som ska till New Forest SM i år? Det går av stapeln i Vetlanda, 25-27 juli. Bara några mil ifrån mig.
Det blir både hopp, dressyr och utställning utomhus på gräs. Deras utomhusbanan är helt suveränt fin och mestadels bra bakgrund.
Ta er dit om ni kan, jag kommer vara där =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Åhh… varför bor jag i ruttna Västmanland där det aldrig händer något kul innom hästar som man kan fota? :( Det enda under hela året är strömsholmstävlingarna..
Ni "där nere" får allt kul ju ;)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
2006 gick New forest sm i Vetlanda också, men då var jag inte så intresserad av fotografering. Sedan när jag planerade att åka dit förra sommaren, 2007, så hade dom flyttat det till Varberg, så då blev det inget. ÄNTLIGEN får jag komma dit och fota säger jag bara ;)
Men visst finns det mycket att fota här nere… =)
Skulle absolut vilja åka dit. Skulle väl vara om jag kunde åka tåg/buss eller om någon skjutsar mig, men det är nog lite tidigt att bestämma nu. Hoppas i alla fall att jag på något sätt lyckas ta mig dit…
Låter väldigt lockande, men är i fel del av landet för mig 

Hm, som Emelie säger: Lockande men i fel del av landet!

tror det kan bli ngt där, ska kolla upp om tågen ;)

Bra att du skrev det ! Hade ingen koll på när det var :) Jag ska försöka ta mig dit, där med basta ! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jag hade planerat att åka dit 2007 då det gick i mina hemtrakter men orkade aldrig åka dit då det var stora hopptävlingar här hemma x)
Du var tidigt ute med planeringen! Jag planerar så lite som möjligt pga bebisen som kommer i mars. Förhoppningsvis kommer jag iväg på en hel del ändå men jag vill inte lova något än. NF mästerskapen har jag varit på en gång för flera år sen. Efter det har det alltid krockat med annat.

Asså jag blir ledsen. Jag hatar att bo i Umeå, inget händer!
#10 Man ska vara ute i tid ;)
Var på NF RIKS när det hölls i Vetlanda 05, och ska dit i år igen, iaf lördag och söndagen. Kanske fredagen beror på hur jag/om jag jobbar i sommar.
Ska bli superkul i vilket fall, Elin (Spader_Elin) kommer nog ner till mig med ^^ Hoppas bara på lite bättre väder i år
Eftersom att det inte vart nått Elmia häst så kanske man kan åka dit istället :D Tror inte att jag kan/får komma, men man kan ju allttid fråga ;)
JAG SKA DIT!! New Forest <3<3<3 undrar om Alida ska va med XD
hahah vill också åka men måste allt ligga så långt ner :P haha

Jag hade en ponny som vi tänkte åka dit med, synd att inte han är kvar nu , haha .. x) Man kanse kan sätta sig på tåget men det är ju mitt i tävlingssäsogen då jag tävlar själv :/

Kan nog tvinga mina föräldrar ner dit även fast det är långt. Vi kan ju hälsa på släkten och bo hos dom, jag kan nog komma :)
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Mnå, snart blir jag agressiv O.O allting är ju bara i södra sverige… :(

#8 hur åker man med tågen och det ? ska man byta i växsjö ? :P och sedan åka upp till Vetlanda, har nämligen inte fattat det dära -.- xD

man kan vel drömma.. tror det är 40mil dit.. :P men men, de går tåg ;) får la se om jag har annat för mig, annars kommer jag förhoppningsvis..
I Umeå händer det väl mkt i år! De har väl ngn nationell tävling nu under våren?
Vetlanda, suck. En aning för långt 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
För er som funderar på att ta er dit - gör det. Det är verkligen värt det. Suveränt ställe. Fotar mycket där, två riktigt fina ridhus och jättestor snygg gräsbana.

Ska som sagt förmodligen ner till Lovisa den helgen :) då blir det mkt fotat :)

#24 låter bra, det ligger ju nära, så jag ska ialf dit! ;)

#22 Ja i maj.

#27 vi får ju vänta längre ;) detta är i slutet av juli ;P
Tkr inte heller det händer så mkt här ;P mest i göteborgstraktern ;)

#27 vi får ju vänta längre ;) detta är i slutet av juli ;P
Tkr inte heller det händer så mkt här ;P mest i göteborgstraktern ;)
Jag ska krascha ___Loviiisas place och åka dit med henne. Eller hur tjejen ;)?
#28 Det är ju massor i Småland! Första nationella är 15-16-17 februari i Vetlanda även det =) Sjukt mycket nationella i Vetlanda :P Sedan mycket i Jönköping, Tingsryd, Ljungby, Västervik, Nybro… :)

#31 haha, du får nog börjja infomera om när det kmr sådant hära xD det låter ju inte såå dumt, tar tillbaka det jag skrev ;) :P
Kanske tar mig dit, om jag får med mig nån som sällskap ;) Inte så kul att traska runt själv!
http://www.regret-nothing.com
13 april är det en hingstvärdering för welshponny i Ljungby som jag troligtvis ska på.

#35 utomhus ?
#36 Nej ;) Men hingstarna finns ju utomhus ändå även om visningen sker inomhus. Och med mitt 80-200/2,8 är det inga problem ändå =)

#37 okej , joo låg ju inte heller så långt ifrån, fixar sig säkert med buss ^^
neä, är anläggning fin då ? =)

Åh, det skulle vara kul, värkligen! dock blir det nog lite svårt att komma dit…;(
Finns det typ Nordsvensk SM också? Finns det nånstans man kan se vart alla ska ligga?
Kanske ska dra dit, låter trevligt det där. ^^

Jag skall tävla med min D-ponny, om han inte är såld innan dess :) Har tävlat i Vetlanda två gånger förut, det är skitfint!

Vet någon om Fjord SM är i år? :)
Ohh, synd att man inte bor i närheten..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#44 Fjord SM i år är i Tingsryd, 18-20 juli. Förra året var det i Karlstad, helt klart värt att åka dit!
#46. åh, de skulle jag vilja åka på! :)
Om jag inte är bortrest då kanske jag kan försöka dra med mig en kompis och köra ner dit. Skulle vara skoj :)
#44 och #0 vart ligger dessa ställen? x)

Tingsryd och vetlanda ligger i småland ;)
Får väll ta mig till tingsryd med då! :)
Tror att det ska vara hingstvisningar, fölmönstring och en arab och två angloarabutställningar här. Kanske någon som vill komma?

#51 i halmstad ? eller runt ikring, kom inte rikitigt ihåg vart du bodde :P
Jag skulle gärna vilja ka på new forest sm :)
#52 Runt Halmstad :)

#33 du får la typ vara inneboende hos mig eller nåt 8D
nejmen jag kanske tar mig dit iom att det är på sommarlovet ^^ vi får se om farfar har lust att skjutsa mig (:
Fick nyss reda på att vi ska dels ha arab, angloarab, engelskt fullblod och shagyaarabutställning här 2 dagar till sommaren och enbart arabutställning 2 dagar till.
Grymt kul! =D Har varit där innan för länge sen men utan kamera.

#56 ojj, det verkar kul! få kolla frammåt sommaren ;)
Låter skojskoj :) Ska nog försöka ta mig dit om det går :) Även Fjord SM lät trevligt, inte speciellt långt heller.. men tyvärr är jag i England på språkresa då :/

Det låter kul:)ska försöka ta mig dit, om ja inte kan få skjus åker ja tåg.Ja ska dit
Jag ska förmodligen dit, om jag smörar lite för mamsen, men hon verkar något intresserad iaf ^^
Nu är det inte långt kvar!
Vilka ska dit? Några som ska tävla där?
Jag kommer åka den 26 och den 27 och fotografera. Den 25 orkar jag inte ;)
Anna, jag börjar cykla nu!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

konstigt nog var det jätte dyrt att åka till vetlanda, och det var dyrt, så jag kan inte =/

Jag & Lovisa ska dit, och Denise (men hon är inte medlem här)
en kompis ska tävla med en av klubbens b-ponnys dessutom
Anna, sällskap va? Jag kommer vara där fredag-lördag-söndag. Ska fota en kompis som är med och tävlar sin snygga ponnie! :D
#65 Självklart! Ska också fota lite kompisar :)

Vill också åka, min kompis ska tävla, så kanske kanske jag kan följa med henne :)
tyvärr är det i fel del av landet, annars hade jag lätt åkt dit !!
Imorgon börjar det!
Ikväll gäller det att packa kamerorna samt skriva ut program & startlista…
Jag har en D50 och en D200 på axeln, vinka om ni ser mig :)
Mih, jag har en D80<3<3<3<3<3<3 över axeln, fömodligen lockigt hår och glasögon ;) Jag kommer ha ett block i näven med, där jag har lite uppskrivet ;)

Och här är en som fortfarande inte bestämt sig om jag ska åka eller inte… Vadå beslutsångest och sen? Ev kör jag upp bara över dagen på lördagen, men vägen till Vetlanda är ju så seeeeeg och tråkig. Fast som new forest idiot så brukar jag inte missa NFSM, har nog varit där de flesta år, hm får nog fundera lite till…
OM jag bestämmer mig för att åka finns det förresten plats i bil från Halmstad i fall någon skulle vara intresserad.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Inget NF SM för min del :( Lovisa har blivit sjuk :(
#72 Jättetråkigt, som sagt =(
Hoppas ni får det kul imorrn!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Första dagen var jättetrevlig, kom dit 8.30 och kom hem 16.30 ungefär. Väldigt varmt och väldigt starkt solljus, massa fina ponnyer och trevligt folk! Idag var det dressyr, hoppning samt hingstvisning på G - fotade lite av varje - allt gick samtidigt fast på olika platser ;)
Såg massa folk med kameror, någon här ifrån kanske?
Såg fem pers till, minst, men har inte laddat över alla bilder än :p
kom dit vid 7? tiden, åkta hem tills 12 :P hittade lite folk jag med, dock inte smygbilder, förutom på Anna och Lisa ;)

#75 Haha, misslyckad färgning som vanligt där ser jag! Rödtotten är jag (a)