URF hoppning ponny 24/8

#1 vet du vad Hästen eller ryttaren heter? tycker jag känner igen dom.
#3 Nej tyvärr, känner jag inte till
#0 Gillas inte så mycket tyvärr, kanske en aning tidigt tagen och från en lite tråkig vinkel, rakt framifrån blir inte suveränt alla gånger.
#1 Gillas, bra skärpa och väl fångat! Lite tajt ovanför ryttarens hjälm bara. Synd på hinderstödet men det är ju inget att göra åt, går ju inte direkt att flytta på stöden x)
#2 Fint fångad i språnget, dock lite tråkig bakgrund och bilden känns sned? Även lite pixlig men bra ljus!
Tycker överlag att det var fina bilder med tanke på att du var lite ringrostig :D
#0 Den gillar jag bäst av de tre. Den annorlunda kompositionen funkar faktiskt tycker jag. Däremot är jag inte överförtjust i vinkeln - rakt framifrån får ofta hästarna att se rundare ut än vad de egentligen är. Nisse (måste väl vara han & Cissi på bilden? =)) är ju verkligen ingen tjock ponny men här ser han faktiskt lite tjock ut. Jag skulle även lagt en vinjett på bilden för att rama in den lite mer.
#1 Tyvärr faller inte denna mig i smaken, hästens hals-, bog-, samt bakparti är utfrätt och det är på tok för tajt över ryttarens hjälm. Hinderstöden tar även över lite för mycket i bild. Annars bra del av språnget!
#2 Fin bild, däremot väldigt sned. Har ingen direkt kritik annars.
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Japp, djupt koncentrerad Cissi på bilden, haha ^^
Ja, jag har slarvat lite. Som sagt, ny med ett 1,5kg objektiv, blev inte det bästa resultatet precis med en ovan hand.

Vad är det för nytt objektiv du har? :)