Kritik på olika foton
Skulle vilja få lite kritik på dessa bilder, bror följde mig till stallet så han kunde ställa upp honom och jag fota.
Här kommer dom, kommentera inte förrens jag säger till, det är fyra bilder.
Det var alla, nu får ni kommentera och kritisera. Jag använde mig av en Nikon D60 och 18-55 mm kitobjektivet.
#1 är fortfarande väldigt sned, det ser du på linjen (husgrunden) i bakgrunden.
#2 är inte överförtjust i vinkeln, hästens huvud ser klumpigt ut i jämförelse med halsen - långt huvud & stor mule.
#3 mycket bättre vinkel, däremot lutar hela bilden.
#4 hästen ser lite för trött/seg ut samt att jag vill se mer hals.
Annars gillar jag det svartvita samt skärpan :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Tack så mycket för kritiken Anna! :)
Det är verkligen bra att ni är så duktiga på att kritisrea här, behöver verkligen lära mig ;)
Putt :)
Putt, vill veta vad jag kan göra bättre (:
- Försök fota så pass vågrätt som möjligt så att du slipper snea och skeva bilder, det är ett stort minus i den första bilden!
- Du har fotograferat i konstiga vinklar, hästen ser skev ut. Försök hitta de vinklar som fungerar bra och hästen ser normal ut i.
- Bakgrunden är lite tråkig, försök hitta något som är grönt till bakgrund på sommaren så att det blir mer liv i bilden och korten blir genast mer livfulla och harmoniska.
- Bild nummer #2 och #3 är du på god väg med vinklarna men dom är inte klockrena ännu. Har dom bilderna i huvudet nästa gång och testa fler vinklar.
Jag hade gärna velat se bilderna i färg också, dom ser lite tråkiga ut just nu.
Skärpan ser riktigt bra ut!
Lycka till med fotograferandet!
#10 tack så mycket! Ja, jag är ritkigt dålig på det här med vinklar osv xd hehe, men jag hoppas att jag lär mig :)
Kolla gärna runt på fotografer som är duktiga och se vilka vinklar dom har valt att använda sig utav :) Det lär man sig jättemycket på! Testa gärna konstiga vinklar, den mest knäppaste idén du får kan bli det läckraste fotot!
#12 ja det så faktiskt snyggt, inte så snyggt när det bli lite fel, då blir hela fotot förstört XD