Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 427 ggr
Sazh
0

Canon EOS 400D

Hej, jo jag har fotat med min 400D sedan.. *tänka* förra julen. Men ändå känns det inte som om jag inte är så himla haj på min kamera. Te.x ofta blir det sämre skärpa & fokusen hamnar lätt på fel ställe. Tips ? Något jag blivit mkt bättre på att hålla kameran stilla. xD Skakar nästan ingenting längre.

// MVH - Sazh

MLAfoto
0

Om motiven är stilla kan du ju alltid leka lite med manuell fokus, då kan du ju lägga skärpan som du själv vill. :) Vad har du för optik?

Lollofoto
0

Jag har själv en 400D och jag köpte också min ungefär då. Jag har fortfarande mycket att lära av den men om det e ett problem som jag hittar i den så brukar jag slå upp den i själva handboken. Det tycker jag att du ska göra och om du har en riktig tråkig dag och du inte ska göra nåt så kan du ju försöka läsa i genom den igen :)

Sazh
0

#1 - Optik ? Generad x)

#2 - Hoppas att jag har kvar den, tack ! .)

MLAfoto
0

#3 Vad använder du för objektiv?

Sazh
0

#4 - Tänkte väl det. ^^ Oftast mitt EFS 55-250 mm. Ibland kitobjektivet också.

MLAfoto
0

#5 OK!

Martinaaa
0

jag har själv en EOS 400D, och har problem med att skärpan ska hamna på rätt ställe osv, ibland.

men det har jag mest på de objektivet som följer med, 18-55mm, det får jag aldrig bra bilder med om jag inte använder manuell fokus. fast pratar du om det andra objektivet så vet jag inte du.. testa dig fram! :D

Valkyria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har samma problem jag med faktiskt, fast har ett 18-200 mm objektiv, blir sällan så bra skärpa som jag skulle vilja och så ser bilderna väldigt grådassiga ut tkr jag, lägger ut ett litet fotoförsök på katten för nån dag sen.. kanske nån har nå tipps till mej ?(A)

sry att jag lägger in kattbild på hästfoto, men har samma problem på hästarna med ..

ylvaah
0

jag har också en 400D.

och jag har också problem med skärpan. x) fast standard objektiv har ingen bra bländare. :/