Kritik, porträtt
Skulle vilja ha lite kritik på ett porträtt, inte för hård kritik då detta foto var ett av de första hästfoton jag tog med kameran, men hittade fotot nu.
Varsogoda att kommentera =) (dålig iFokus kvalitet)

Tkr om de :) De ger en känsla av fart fast skulle vilja ha liiiite tajtare beskuren och kanske klonat bort el ledningar och annat störrande ;)
#1 tack :)
Tycker att det var bra. Jag skulle velat se hästen mer uppmärksam och glad, nu ser den mest irriterad ut (p.g.a öronen).. Fast jag kan inte bestämma mig, det passar bra in i bilden ändå. Sen stör stolpen som sticker upp ur hästens huvud ganska mycket. Kanske skulle lagt på lite mer kontraster.
#3 Att få han att se glad ut när han stegrar mot en annan häst är nog inte det lättaste, men jag tycker att det passar in att han ser ut som en surpuppa ;D
Jag gillar bilden skarpt faktiskt! Kanonkomposition, att hästen ser sur ut tillför bara mer känsla till bilden om du frågar mig. Däremot känns den lite oskarp och synd på stolpen. Gör sig nog bra i sv/v.
Hoppas du inte tar illa upp men jag kunde inte låta bli att redigera den så som jag hade gjort om det var min bild…
Slarvigt såklart + kvaliteten försämrades när jag sparade =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Håller med Anna! Riktigt häftig och blev ännu häftigare med redigeringen. :)
#5 tack så mycket! Självklart tar jag inte illa upp, den är bara fritt fram om man vill redigera =)
#6 tack så mycket! =)