Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 349 ggr
Magster
0

Bilder från Ryttarspelen

Här får ni lite bilder från ryttarspelen 6-10aug.
Konstruktiv kritik tack, allt är välkommen!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Snygg häst med otroligt rolig hoppteknik.

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

#2 Vår allas älskade Malin Bayard-Jonsson.

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

#3 Söt ponny från B-klassen tror jag.

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

#4 En favorit, älskar ponnyns färger.

Medarbetare på Hästfoto.

Magster
0

#5 Kulltorps Yrrol heter tydligen denna snygging, visst älskar vi halsen?

Det var dem, fritt fram att kommentera!

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#1 Mycket bra fångat i språnget, gillar känslan av fart och vinnarinstinkt man får när man betraktar den. Bra komposition! Däremot tycker jag det är lite tajt under bommarna, skulle vilja se lite mer luft under. Det vitblåa i bakgrunden stör lite, ser inte helt omöjligt ut att klona bort det? ;)

#2 Jag gillar färgerna och hästens uttryck, fint fångat. Däremot är jag inte överförtjust i vinkeln då hästen ser ut som en groda med biffiga lår och korta bakben :p Synd att bakhoven är klippt också, samt att Malin gömmer sig bakom hästens hals. Bilden försvinner ut i kanterna, en vinjett skulle rama in och hålla kvar blicken på själva hästen.

#3 Gulligt fångat, men jag är inte överförtjust i bilden. Hästen ser ut som om den snubblar över hindret på något sätt. Förstår hur du tänkt ang. kompositionen men tycker bakdelen bara känns avkapad tyvärr. Bra ljus och vinkel annars.

#4 Väldigt tjusigt fångat! Jättesnygg del av språnget. Väldigt synd på bakgrunden… Tävlingsplatser är inte vackra ibland! Tycker även ekipaget är lite väl centrerat i bild. Kapa bort hinderstödet till vänster och lämna lite mer luft till höger så får du bort den centrerade känslan. Vill även se hela bommen.

#5 Yrrol gör sig alltid snygg på bild! En bra bild som jag gillar. Jättefint fångat, bra komposition, skärpa, DOF, och speciellt bra exponerat. Däremot känns färgerna väldigt tråkiga, höja färgmättnaden lite kanske + lägga vinjett?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Tack Anna <3
*putt*

Medarbetare på Hästfoto.

Monday
0

#1 Jag gillar den här bilden, perfekt fångat. Håller helt med #6 ang. beskärningen under bommarna och kloning i bakgrunden. Fast jag tycker nog att bakbenen känns lite avkapade. Kanske hade det varit bättre om du tagit bilden lite mer snett framifrån?

#2 Bra bild! Snyggt med regnet på bilden. Tråkigt däremot att du kapade bakhovarna och att man inte riktigt ser hennes ansikte. Tror att bilden blir ännu bättre om du höjer färgmättnaden och ökar kontrasten lite, som det är nu känns den lite tråkig. 

#3 Den här är inte lika bra som de två första, hästens bak känns kapad.

#4 Bra fångat! Men den känns för rörig. Trisst med tråkiga bakgrunder.

#5 Snygg bild! Snygg häst! Håller med #6 ang färgmättnaden, och tror även du kan öka kontrasten lite. Skulle även velat se lite mer luft under bommarna. Annars en jättesnygg bild!

http://www.regret-nothing.com

Magster
0

#8 Känns baken kapad på #3? Otroligt! ^^
Tack, ska tänka på det nästa gång!

Medarbetare på Hästfoto.

Monday
0

#9 Jag skyller på att jag är sjuk och inte kan skriva och tänka ordentligt.  Flört

http://www.regret-nothing.com