Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 615 ggr
LindaKarlstrom
0

Porträtt - kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har varit tävlingar hela helgen uppe på stallet (ca 230 starter i lördags, vilket tog tid! :o )

Här är ett porträtt jag tog inne i stallet klockan 6 på morgonen, en av hästarna kollar ut genom fönstret och väntar på frukost.

ISO 800, slutartid 1/25, fotad i svartvitt, endast beskurit, lagt på lite kontraster + en svag vinjett.

Ursäkta ramen, men den är anpassad för bloggen.

Xanon
0

Jag gillar den, har inget att kritiser! Fantastisk.

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Lininaa
0

Såå vacker! Älskar hur man ser alla detaljer vid ögat och längs med nosryggen. Grymt bra jobbat!

Ankilika
0

Helt grym bild. Den väcker känslor. Skulle nog vilja ha liiiiiite mer luft under mulen, men det är ju bara vad jag vill ;p grymt jobbat iallafall

LovisaJacobsson
0

Väldigt stämmningsful bild!

LindaKarlstrom
0

Vad kul att det inte bara är jag som tycker om den :o)

#3. Mer luft under mulen går att fixa, så länge den är svart :/ boxväggen var nämligen ivägen och jag kunde inte ställa mig mer på tå för att nå över den bättre :/

Anna
0

Verkligen en bra bild!

Lite mer luft under, ja.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Håller med Lina. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ankilika
0

#5 Att det blir svart gör nog ingenting (=

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bättre beskuren såhär?

JBengtsson
0

Jätte fin bild :O

Ankilika
0

Perfekt ;)

Jojaton
0

Helt underbar bild!

Johanna - Instagram

LindaKarlstrom
0

Vad är det som gör att ni tycker om bilden?

neonrosa
0

Jag gillar att ljuset strömar in genom fönstret och att hästen ser så nyfiken och förväntansfull ut. Jag undrar vad som utspeglar sig utanför fönstret och vad hästen tänker på. Täcket ger mig känslan av att det är en kall vintermorgon (vilket det iof inte är), i och med det gör sig bilden perfekt i svartvitt.
Att den är knivskarp gör den bara mer underbar!

Anoziz
0

Jag tycker att bilden är så underbart bra för att den ger en sådan förväntansfull och härlig känsla! När jag ser bilden ser jag en häst som tittar ut på en tävlingsplats och bara längtar tills han själv ska få starta och att han se fram emot det! Att han tycker om att tävla och att det gör han lycklig! En fulländad bild i mina ögon!

Marija
0

Sara tog orden ur munnen på mej, håller med henne till fullo. Om möjligt är #9 ännu bättre, det svarta ramar in bilden snyggt.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Magster
0

Härliga linjer! Tycker att det är ett plus att manen inte är med. Ett minus kan vara bogen som gör att hästen ser lite fet ut.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

LindaKarlstrom
0

#14. Men kallt var det! Inte ens 5 grader ute ;) Natten efter hade vi minusgrader!

Härligt att få läsa vad det var som gjorde att ni tycker om bilden! =)