Islandshäst med föl
Var och fotade Pila och hennes hingstföl innan idag. Inte världens bästa fotoväder med strålande sol, men jag gjorde mitt bästa.
Ursäkta texten.
Kommentera inte förrän jag säger till
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Fritt fram att kommentera!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#3 Tycker jag bäst om, dock tycker jag att den känns lite avskärd nertill. Jag vet inte, kanske skulle du beskära den och ta bort lite luft ovanför huvudet så det kommer lite mer i mitten/över mitten i bilden.
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Åh vilka härliga färger det var på första bilden :D Synd bara att du kapade svansen lite, annars tyckte jag rätt mycket om den! Den andra var nog den jag gillade bäst! Härligt med motljuset och stigen gör det till en helt underbar o speciell bild. Tyckte inte att tredje var så speciell, avskuren för högt upp på hästen + för mycket luft över, o så känns det som om fokusen inte ligger i fölets ansikte. Men jättefina bilder! :)

Älskar #1!!
#1 Jättehärlig, verkligen. Vinkeln du valt ger en hög mysfaktor i bilden. Synd att ljuset ligger lite fel och skapar irriterande skuggor på hästen bara, samt att svansen är klippt. Känns något dassig i färgerna.
#2 Hittar ingen direkt knivskarp fokus någonstans på hästen? Kan bero på att min skärm är något mörk. Hur som helst tycker jag hästens framparti & huvud är lite väl underexponerade, samt att även den här känns lite dassig. Ljus upp och höj kontrasten kanske? =) Men fint, kort skärpedjup!
#3 Gillar/förstår inte beskärningen riktigt här.Tycker fölet ser "nedtryckt" ut i bilden. Luften över huvudet tillför enligt mig ingenting och hästens kropp känns avklippt. Det känns även som om du tagit bilden lite uppifrån? Jag skulle gått ner i nivå, samt beskära bort överflödig luft åt höger, vänster och över.
Jag gillar skärpan och färgerna i bilden men mycket synd att man inte ser fölets öga pga ögonfransarna "täcker".
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Otroligt söt och ger en mysig känsla! Vinkeln kunde inte vara mer rätt. Kvalitén är bra men tror den kunde ha varit lite bättre och färgerna känns lite dimmiga.
Synd på den klippa svansen.
#2 Skärpedjupet är snyggt men vinkeln/sättet fölet står på och all luft runt om gör att den ser ut som ett skakigt rådjur i skogen…
Kvalitén är sådär och huvudet och framparti är väldigt mörk och ger inga vidare konturer Om du ljusade upp det lite och beskärde skulle det liva upp bilden! :)
#3 Det är en söt bild men beskärningen är inge vidare. Den ser för avhuggen ut och det är alldeles för mycket luft ovanför. Försök att få med hela hästen och om det är en liten häst, huka dig lite så du kommer ner till hästens nivå.
Jättesöta bilder men tänk på ljuset och vinklarna lite extra nästa gång! :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.