Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1125 ggr
IdaT
0

Kritik, shetlandsponny+ryttare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vore lite kul att få lite kritik på fotot jag tog på min ponny Zally, och hennes medryttare Hanna idag. Skulle även uppskatta om någon vänlig själ hade lust att klona bort trådarna i bakgrunden.

Jag aktiverar betygsättning för att ni ska kunna betygsätta bilden. Var ärliga, jag tar hellre emot ärlig negativ kritik än oärlig posetiv.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Flaxii
0

Väldigt söt bild! Kanske lite störande bakgrund, men i övrigt fin :)

Toltaren
0

Fy vad gullig :D
Skulle vilja ha liiite mer luft framför hästen + att det känns som om den lutar något framåt och den fyrkantiga beskärningen är ju inte direkt vad jag skulle föredra ;) men väldigt fin skärpa osv!

IdaT
0

#1 Tack :)
#2 Nej, beskärningen tycker inte jag heller om, men ryttarens mamma hade en önskan om att bli bortskuren, och alltså går det inte heller att ge Zally mer luft.

Tack för kommentarerna!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Xanon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söt bild, håller med dom andra på de flesta punkter. Gav mig på att försöka med eltråden…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

IdaT
0

#4 Tack för hjälpen!

Xanon
0

#5 Så lite så…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

JHWatp
0

Assåå gud va gullig bild, hästen , ryttaren =) skulle gärna sett mer luft , men de gick ju inte tyvärr. Annars jätte fin bild :D

IdaT
0

#7 Tack så mycket :)

IdaT
0

Vill gärna få lite mer kritik.

Anna
0

Verkligen väldigt sött! Ponnyns och ryttaren uttryck är underbara.

Synd på den röriga bakgrunden, men sådant är ju svårt att göra något åt ibland.

Vet inte om jag gillar den kvadratiska beskärningen heller.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Otroligt söt bild!
Synd på ISOt i det svarta fälten. Möjligen att du kunde beskära den till lite mer stående annars är det väl bara bakgrunden som kunde förbättras! :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaT
0

#10 Tack så mycket. Nej, beskärningen tycker inte jag heller om, men ryttarens mamma hade en önskan om att bli bortskuren, och alltså går det inte heller att ge Zally mer luft. Bakgrunden tänkte vi på i senare bilder, men dom blev tyvärr inte lika bra.

#11 Jo, jag har börjat tänka lite på ISOn. Läs över om beskärningen och bakgrunden. Tack för kritiken!