Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 369 ggr
ElinH
0

Konstig fläck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick mitt nya objektiv  idag :D
NIKKOR AF-S DX 55-200/4.0-5.6G ED
Tyvärr märkte jag en konstig fläck som sitter i linsen på baksidan av objektivet (den sidan man fäster mot kameran). Lägger in en bild som visar hur den ser ut.
Bör jag skicka tillbaka det pga. den? Den sitter på insidan av lisen som ni ser på en av bilderna och går inte att skaka bort eller liknande..

Är så himla besviken, jag som skulle fota på tävlingarna i helgen :S Men vill inte chansa och så börjar det märkas på bilderna om några veckor heller.

Vad tror ni?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Trollis-
0

Åh, objektivet är jättebra :D Har det själv :)
Jag har ingen aning om fläcken :S Om du tar en bild, blir fläcken med på bilden då?

Mari
0

Jag tycker du ska skicka tillbaka det för den ska ju antagligen inte vara där :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ElinH
0

#1 Jag testfotade några bilder men de är innomhus och genom fönster och så, så det är svårt att avgöra men jag tror inte att den syns. Fast vem vet, den kanske börjar göra det om några veckor eller så, så jag vill inte chansa :S

/ ElinH

Cydonia
0

Skicka tillbaks det! När du testfotade, hade du full bländaröppning då? Annars syns sånt oftast inte.

ElinH
0

#4 Neej jag tror inte jag testade med det, tog bara några snabba testfoton i p-läget ;)
Men jag lär väl skicka tillbaka det i vilket fall..

/ ElinH

Magster
0

Ser inge vidare ut, lika bra att du reklamerar det.
Testa att fota med störtsa bländaröppning mot solen med "oändlig fokus". Då syns oftas sånna saker.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

ElinH
0

Nu har jag varit i kontakt med Dustin där jag beställde det från och jag ska skicka tillbaka det efter helgen. De låter mig använda det (jag kan inte se något fel på bilderna, än) och sen får jag returnera det.

Ska testa och se om det blir bra bilder, i så fall kör jag med det på tävlingarna och skickar sedan tillbaka det :)

/ ElinH