Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 314 ggr
ElinH
0

Funktionsmacrot

Jag försöker lära mig funktionsmacrot i photoshop för att snabbt och enkelt kunna förminska alla bilder som ska upp på hemsidan. Jag tänkte att det skulle lägga in en logga på varje bild också så jag slipper sätta dit en manuellt eftersom det bara är provbilder är det inte så noga att de sitter perfekt som i t.ex. portfolion.
Meen det fungerar inte att sätta dit loggan, det står bara att det inte är tillgängligt för tillfället..

Någon som vet vad jag gör för fel? Att minska bilden fungerar.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Emelie-G
0

Var ett tag sedan jag gjorde mitt funktionsmakro, men tror att det är så här; Det går inte att sätta en logga på bilderna med penselverktyget och få det i funktionsmakrot. Du får då öppna ett nytt dokument med transparent bakgrund och sätta din logga där. Kopiera sedan det dokumentet, aktivera funktionsmakrot och klistra in loggan på en bild. Stäng sedan inte ner loggdokumentet utan ha det öppet tills alla bilder har logga.

ElinH
0

#1 Nu fungerar det! Tack så jättemycket :D

/ ElinH

ElinH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om loggan? tar den över bilden för mycket? Vill man se den utan logga får man mejla och fråga tänkte jag.

/ ElinH

martinaahh
0

#2 skulle du vilja hjälpa mig och försöka lite mer exakt hur man gör ? (: har samma problem som du, vill få logga på bildena utan att behöva sitta och förmiska + sätta dit loggan ;)