Bilder via mejl?
När ni säljer bilder från tävlingar och någon vill köpa endast 1 eller kanske 2 bilder som webbilder, hur gör ni då?
Skickar ni en CD med endast dessa bilder eller mejlar ni dem till köparen?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Via mejl efter betalningen :) Men CD-skiva om nu köparen MÅSTE ha de x) Men känns lite onödigt med en CD-skiva med bara 2-3 bilder på..
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Rör det sig om 1-2 bilder frågar jag om de vill ha de på mail eller CD-skiva. De flesta svarar mail (då slipper de ju fraktkostnad) men endel har ju inte tillgång till att själv bränna ut bilder, så det händer att jag skickar 1-2 bilder på CD-skiva.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag gör som köparen vill, vill de ha över mail så skickar jag över mail, vill de ha via en cdskiva så skickar jag dem på en cdskiva :)
Så gör jag iallafall :) Och hittills är det flest som vill ha på en cdskiva
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Köparen bestämmer, om de vill ha bilder på CD så skickar jag bilderna på CD och tvärtom om de vill ha bilder på mejlen istället.

Samma som de övriga: mail så ofta det går om inte kunden vill annat… men om det går via mail är det bättre än att betala frakt m.m. för skivan…
är det många bilder rekommenderar jag skiva då det tar väldigt lång tid via mail (eller msn om kunden har det)